• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 31 تیر 1398
کد مطلب : 67667
+
-

تصویب 3 طرح در شورای شهر بوشهر

طرح‌های «هر تولد، کاشتِ یک درخت»، اساس‌نامه‌های خانه خدمات اجتماعی و سرای محلات که در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بوشهر بررسی و بازنگری شده بود، در صحن این شورا مطرح شد و به تصویب رسید.

به گزارش ایرنا، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بوشهر گفت: در طرح «هر تولد، کاشتِ یک درخت» که با مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد به‌ویژه موسسه پرنده‌نگری چکاوک و سازمان سیما و منظر شهرداری تدوین شده است، والدین برای هر نوزاد یک درخت به نامش می‌کارند و پلاک‌کوبی می‌کنند.

«طاهره شمشیری» افزود: این طرح به منظور ترویج فرهنگ درخت‌کاری، حفظ و نگهداری و توسعه فضای سبز اجرا می‌شود.
وی اضافه کرد: این نهال‌های شناسنامه‌دار در سال‌های آینده به کودکان نشان داده می‌شود و از آن پس کودکان در مراقبت از این نهال‌ها سهیم خواهند بود. 

شمشیری ادامه داد: خانه خدمات اجتماعی نیز برای استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های محلی با ارائه خدمات رفاهی، مشاوره، آموزش و ارتقای سطح کیفیت زندگی، مسئولیت‌پذیری اجتماعی و رفاه اجتماعی اقدام می‌کند. وی بیان کرد: سرای محلات برای تقویت فرهنگ محله‌ای و مدیریت محله‌محوری اجرا می‌شود.

شمشیری افزود: بر اساس برنامه‌‌ریزی صورت‌گرفته، در سال جاری، 5 سرای محله در شهر بوشهر راه‌اندازی می‌شود که با تشکیل آنها انتظار می‌رود مشارکت‌های اجتماعی افزایش یابد. وی گفت: با تحقق این مهم علاوه بر تقویت هویت محله‌ای رشد مشارکت‌های زنان، جوانان و نوجوانان بیشتر می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید