• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 31 تیر 1398
کد مطلب : 67542
+
-

پلاسمای بوشهر جهانی شد

با تایید نمایندگان ستاد مرکزی انتقال خون ایران و شرکت اتریشی اکتافارما ضمن بررسی پلاسمای بوشهر از نظر کیفیت و استاندارد بین‌المللی از این پس پلاسمای مازاد این استان با هدف تولید داروی مشتق از پلاسمای ایرانی و برگشت آن به کشور، به اتریش ارسال می‌شود.

به گزارش ایرنا، مدیر کل انتقال خون استان بوشهر گفت: در پی بازرسی‌های مستمر ستاد مرکزی انتقال خون ایران با حضور معاون کنترل کیفی و تضمین کیفیت ستاد و نماینده وزارت بهداشت ایران و شرکت اکتافارما در تیر ماه جاری پلاسمای بوشهر برای ارسال و تولید دارو از آن و بازگشت به کشور تایید شد.

«نرگس عبیدی» افزود: این موفقیت سرآغازی برای تلاش مستمر در زمینه تامین نیازهای کشور از داروهای مشتق از پلاسمای ایرانی است. وی بیان کرد: این رسالتی بسیار مهم است که باید بتوانیم تلاش‌ها در انتقال خون را برای ارائه خدمات هرچه بهتر و بیشتر به هموطنان با بالاترین کیفیت و استاندارد ارائه کنیم. عبیدی گفت: تولید داروهای مشتق از پلاسمای ایرانی باعث صرفه‌جویی ارزی قابل‌توجهی در کشور می‌شود. مدیر کل انتقال خون استان بوشهر اضافه کرد: در زمان حاضر، در کشور از هر واحد خون اهدایی 4 فراورده شامل گلبول قرمز فشرده، پلاسما، پلاکت و رسوب کرایو تهیه می‌شود.

وی تاکید کرد: آلبومین و فاکتورهای ۸ و ۹ از جمله داروهای مشتق از پلاسما است که تولید و به کشور ارسال می‌شود. عبیدی یادآور شد: استفاده از پلاسمای هر کشور برای تهیه داروهای مشتق از پلاسما باعث می‌شود از انتقال بیماری‌های نوظهور به مناطق دیگر جلوگیری شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید