• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 31 تیر 1398
کد مطلب : 67543
+
-

هفته‌ای برای ترویج مهارت‌آموزی

هفته‌ای برای ترویج مهارت‌آموزی

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس اعلام کرد که مسابقات آزاد کشوری به میزبانی استان در آذرماه امسال در رشته موبایل اپلیکیشن و هوش مصنوعی برگزار می‌شود. به گزارش ایسنا، «حشمت کوشکی» با تاکید بر این‌که مهارت‌آموزی باید به یک گفتمان در جامعه بدل شود گفت: مهارت در کار نخستین اولویت ما در آموزش فنی و حرفه‌ای است.

وی که اعتقاد دارد یک آموزش باکیفیت به استاندارد خوب، مربیان، مکان و تجهیزات مناسب نیاز دارد افزود: برای اولین بار ٤٢ استاندارد آموزشی را سال گذشته به مرکز ارسال کردیم و تاییدیه آن را گرفته‌ایم. مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس با اشاره به وجود ٥٠ مرکز دولتی و ٧٠٠ آموزشگاه خصوصی در استان خاطرنشان کرد که سازماندهی دوباره تجهیزات متناسب با نیاز کارگاه و ارتقای استانداردها در دستور کار قرار گرفته است.

کوشکی ادامه داد: با توجه به این‌که امروزه ساختار و ترکیب مشاغل به واسطه تغییرات محیطی در حال تغییر است و متعاقب آن فناوری‌های جدید نیز به‌سرعت در حال تغییر است، به دنبال راه‌اندازی رشته‌های جدی هستیم.

 وی با اشاره به اجرای ویژه‌برنامه‌های هفته ملی مهارت در فارس عنوان کرد: برگزاری جشن بزرگ خانواده فنی و حرفه‌ای، رونمایی از ٣٠ کارگاه جدید آموزشی در استان، افتتاح ٦ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای، ارائه بسته‌های حمایتی بخش خصوصی برای نیازسنجی آموزشی آموزشگاه‌ها، افتتاح مرکز مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی در دانشگاه شیراز، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان و برگزاری دومین همایش مهارت‌آموختگان پرسنل وظیفه نیروهای مسلح در پادگان شهید دوران از جمله برنامه‌هایی است که در هفته ملی مهارت در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس افتتاح نمایشگاه هفته ملی مهارت در پارک جنت بالغ بر ٥٠ غرفه، برگزاری پیاده‌روی خانوادگی در پیاده‌راه سلامت بلوار شاهد، برگزاری دومین استارت‌آپ مهارتی ویژه کارآموزان و مربیان، رونمایی از سند توسعه مهارتی استان، رونمایی از سامانه شهروند الکترونیک و سامانه مکاتبات اداری آموزشگاه‌های آزاد، سامانه یکپارچه مدیریت منابع انسانی در حوزه حضور و غیاب، حقوق و دستمزد و ارتقای شغل و تجلیل از پیش‌کسوتان مهارتی و اتحادیه‌های زیرمجموعه اتاق اصناف استان از دیگر برنامه‌ها است.

کوشکی اضافه کرد: با ظهور فناوری‌های نوین و راهبری در دنیا، زمینه پیدایش آن در کشور هم احساس می‌شود که این مهم نیاز به نیروی ماهر برای ارتقای سطح ماشین‌آلات و نگهداری دارد. وی اظهار کرد: علاوه بر آموزش‌های سخت‌افزاری و تخصصی، آموزش‌های نرم‌افزاری همانند تفکر انتقادی و خلاقیت، کارآفرینی، حل مساله، مدیریت زمان و کار گروهی را نیز دنبال می‌کنیم.

به گفته مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس، بالغ بر ٩٠ درصد از متقاضیان مهارت‌آموزی آموزش‌های فنی وحرفه‌ای دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند.
 کوشکی یادآور شد: ٣٠ کارگاه آموزشی که در هفته ملی مهارت در استان راه‌اندازی می‌شوند، در رشته‌های خانه‌های هوشمند، نانوایی، مبل‌سازی، گوهرتراشی، طلا و جواهر، نصاب دوربین‌های مداربسته و صنایع چوب مشغول به فعالیت می‌شوند.

وی همچنین گفت: ٧٠ درصد کارآموزان در آموزشگاه‌های آزاد استان را زنان و ٣٠ درصد را مردان تشکیل می‌دهند، اما در آموزشگاه‌های دولتی این نسبت برعکس است. مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس در بخش پایانی سخنان خود بیان کرد که در 4 ماه امسال ٢٢ هزار و ٦٤٧ دوره معادل 2 میلیون و ٤٧٧ هزار و ٦٧٩ هزار نفر-ساعت آموزش داده‌ایم.

کوشکی همچنین با اشاره به عملکرد این اداره ‌کل در راه‌اندازی ٥ کارگاه تخصصی سنجش مهارت اضافه کرد: استقرار سیستم‌های نظارتی و کنترل مرکزی با دوربین‌های مداربسته نیز انجام شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید