• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 31 تیر 1398
کد مطلب : 67528
+
-

پایان ۴۰ سال انتظار

زیلایی، محروم‌ترین دهستان ایران، گازدار می‌شود

عمران
پایان ۴۰ سال انتظار

پروژه گازرسانی به دهستان محروم زیلایی، از توابع بویراحمد، پایان مهر امسال کلنگ‌زنی می‌شود. گازرسانی به دهستان زیلایی از طریق استان چهارمحال و بختیاری به روستای سرقلعه پایان مهرماه امسال کلنگ‌زنی می‌شود تا پایانی بر انتظار چهل‌ساله مردم این دیار باشد. 

به گزارش تسنیم، «حسین کلانتری» استاندار کهگیلویه و بویراحمد، در جمع مردم دهستان زیلایی با اشاره به مطالبه بحق مردم دهستان محروم زیلایی گفت: بهره‌مندی از اینترنت پرسرعت نیز از خواسته‌های اهالی این منطقه بوده که باید تا سفر بعدی مسئولان این مهم نیز عملیاتی شود.


لزوم اجرای همه مصوبات

وی با اشاره به سفرهای مسئولان سابق کهگیلویه و بویراحمد به دهستان زیلایی ادامه داد: تمامی مصوبات سفرهای گذشته از جمله سفر «علی‌محمد احمدی» استاندار سابق، به زیلایی از صفر تا 100 باید اجرا شود و در این زمینه هیچ قصوری پذیرفتنی نیست.

 نماینده عالی دولت در کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مصوبات سفرهای مسئولان گذشته برخی اجرا شده و بخشی مانده است که باید پیگیری شود و البته بندبند مصوبات باید اجرا شود و خود را در این زمینه موظف می‌دانم.
کلانتری خدمات‌رسانی به مناطق محروم از جمله زیلایی و دیشموک را جزو ضرورت‌ها دانست و خاطرنشان کرد: در پیشگاه خداوند باید جوابگو باشیم، زیرا مناطق و افرادی که شرایط زندگی سخت‌تری دارند در زمینه خدمات‌رسانی در اولویت هستند.


زیلایی تنها نیست

وی با تاکید بر این‌که استاندار و تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی خود را فرزند زیلایی می‌دانند و زیلایی تنها نیست اظهار کرد: مردم این استان دارای 3 نماینده خوب در مجلس هستند که ارتباط خوبی با دولت دارند و بیان خدمات دولت در زیلایی توسط «زارعی» قابل‌تقدیر است.
کلانتری خاطرنشان کرد: خدمات‌رسانی به دهستان زیلایی به دلیل خشن بودن وضعیت جغرافیایی و سخت‌گذر بودن سخت است، ولی این دلیلی برای کوتاهی مسئولان نیست، بلکه موظف هستیم برای رفع محرومیت‌ها تلاش کنیم.


مارگون شهرستان و زیلایی بخش می‌شوند

نماینده شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با توجه به پیگیری‌های انجام‌شده، مقدمات ارتقای بخش مارگون به شهرستان و دهستان زیلایی به بخش قطعی شده است.
«غلام‌محمد زارعی» در حاشیه بازدید از روستاهای دهستان محروم زیلایی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین خواسته‌های مردم این منطقه ارتقای دهستان به بخش است که به‌زودی این آرزوی دیرینه آنها محقق می‌شود.

وی عنوان کرد: استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد با هدف ایجاد یک شرایط متوازن و توسعه عادلانه مناطق محروم این استان از جمله زیلایی بویراحمد و دیشموک کهگیلویه را هدف‌گذاری کرده است. 
زارعی با اشاره به این‌که به دلیل باران‌های سیل‌آسای نیمه اول فروردین ماه امسال بخشی از جاده دسترسی روستاهای دهستان زیلایی تخریب شده است ابراز کرد: انتظار می‌رود راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل ‌و ‌نقل جاده‌ای برای بهسازی و اصلاح وضعیت موجود اقدام کنند.

نماینده شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: 50 میلیارد تومان پروژه راه‌سازی در دهستان زیلایی اجرا شده و یا در دست اجرا است که با بهره‌برداری از آنها بخشی از مشکلات رفع می‌شود.

زارعی با بیان این‌که گازرسانی به زیلایی به عنوان یک اولویت در دستور کار مسئولان قرار داشت ادامه داد: با هدف جلوگیری از تخریب جنگل‌ها، گازرسانی به این دهستان از 2 مسیر یاسوج و لردگان استان چهارمحال و بختیاری انجام شد که بعد از بررسی‌های دقیق، مسیر لردگان مورد توافق قرار گرفته است.


ساخت جاده برای ۴ روستای مرزی 

احداث جاده برای 4 روستای کهگیلویه و بویراحمد در دهستان زیلایی، واقع در مرز این استان با چهارمحال و بختیاری با حضور استاندار، نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی و برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی کلنگ‌زنی شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این آیین گفت: امروز پروژه بهسازی و آسفالت راه روستایی اسلام‌آباد، لعل مینا، دره‌زیتی و مورغم با اعتباری افزون بر 17 میلیارد ریال کلنگ‌زنی شد.

کلانتری با اشاره به این‌که باید طبق برنامه زمان‌بندی‌شده این پروژه باید در 12 ماه تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد افزود: با بهره‌برداری از این پروژه 210 خانوار از جاده مناسب بهره‌مند می‌شوند. وی خاطرنشان کرد: همچنین صبح امروز پروژه بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی مرتبط با محور اصلی پاتاوه - دهدشت با اعتباری افزون بر 67 میلیارد و 172 میلیون ریال با مدت پیمان 28 ماه کلنگ‌زنی شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید