• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
دو شنبه 31 تیر 1398
کد مطلب : 67460
+
-

مترو در هفته دولت به شهر جدید هشتگرد می‌رسد

فرماندار ساوجبلاغ از تخصیص ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه ملی گلشهر- شهرجدید هشتگرد خبر داد

گوناگون
مترو در هفته دولت به شهر جدید هشتگرد می‌رسد

فرماندار ساوجبلاغ از تخصیص ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل توازن برای تکمیل پروژه مترو گلشهر- شهرجدید هشتگرد خبر داد.
به گزارش ایرنا «ابوالقاسم پالیزگیر» گفت: انتظار می‌رود با تخصیص این اعتبار، پروژه ملی گلشهر- شهرجدید هشتگرد به‌زودی تکمیل شود و در هفته دولت به بهره‌برداری برسد.
وی با گلایه از جابه‌جایی برخی از اعتبارات تخصیصی در سال گذشته عنوان کرد: اگر امسال نیز چنین مواردی مشاهده شود، بدون اغماض از طریق دستگاه‌های نظارتی پیگیری و با متخلفان برخورد قانونی خواهیم کرد.

پالیزگیر افزود: گاهی مدیرکل بدون هماهنگی با مدیران شهرستانی اقدام به جابه‌جایی اعتبارات شهرستانی می‌کند که ما با صراحت با آن مخالف هستیم و از این پس اجازه آن را نخواهیم داد.
فرماندار ساوجبلاغ با اشاره به این‌که قانون مسئولیت اولویت‌بندی اعتبارات را بر عهده کمیته شهرستان گذاشته است، گفت: جابه‌جایی اعتبارات شهرستانی نقطه‌ضعف مدیر دستگاه مربوطه محسوب می‌شود و مدیران شهرستان نباید در قبال این کار کوتاه بیایند و تا آخرین لحظه باید مقابله کرده و از حق شهرستان خود نگذرند.

پالیزگیر افزود: مسئولان ادارات باید با پیگیری مستمر برابر بودجه شهرستان، از اعتبارات ملی برای اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های شهرستانی خود استفاده کنند و به همین مقدار قانع نباشند.
فرماندار ساوجبلاغ در ادامه احیای بافت‌های فرسوده و مناسب‌سازی معابر را اولویت اصلی پروژه‌های شهرداری‌های شهرستان دانست.
وی گفت: امسال اعتبار تملک شهرستان ساوجبلاغ ۳۸۰ میلیارد ریال است که نسبت به سال گذشته ۱۰ میلیارد ریال افزایش داشته است.

پالیزگیر افزود: اعتبارات ساوجبلاغ در بخش تملک دارایی‌ها به صورت اوراق و اسناد خواهد بود و اگر دستگاهی با این شرایط امکان اجرای پروژه خود را ندارد، برای جابه‌جایی آن هماهنگی کند تا اعتبار برگشت نخورد و بتوانیم از طریق دستگاه‌های دیگر اعتبار را جذب کنیم.
قطار برقی شهرجدید هشتگرد در ادامه توسعه خط 5 مترو تهران صادقیه- گلشهر کرج است که از گلشهر شروع می‌شود و تا جنوب شهرجدید هشتگرد به طول 25/82 کیلومتر به صورت دوخطه ادامه و حدود ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید