• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
شنبه 29 تیر 1398
کد مطلب : 66987
+
-

منطقه 14 اصفهان در مسیر توسعه شهری

در استان اصفهان
منطقه 14 اصفهان در مسیر توسعه شهری

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان گفت: احداث حلقه چهارم حفاظتی شهر اصفهان باعث تردد خودروهای سنگین از مسیر جایگزین غیرمسکونی می‌شود و از این طریق امنیت جانی ۳۵۰ هزار نفر از شهروندان اصفهانی را افزایش می‌دهد.

«علی شمسی» در گفت‌و‌گو با ایمنا اظهار کرد: در حدود یک کیلومتر از رینگ چهارم به علاوه یک تقاطع اتوبان شهید اردستانی در منطقه ۱۴ شهرداری واقع شده که در حال احداث است.
وی ادامه داد: با توجه به این‌که ادامه رینگ به شهرستان برخوار اتصال پیدا می‌کند و رینگ قطع می‌شود، خیابانی به عرض ۳۶ متر و طول 5 کیلومتر به خیابان فرزانگان در حال احداث است که تاکنون ۵۵ درصد پیشرفت داشته و ۲۲ بهمن ماه سال‌جاری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. با احداث این خیابان مشکل ترافیکی شمال شرق اصفهان که شمال و جنوب کشور را به یکدیگر متصل می‌کند از نظر رفت و آمد خودروهای سنگین رفع خواهد شد.

وی با اشاره به تاثیر حلقه چهارم حفاظتی بر کاهش آلودگی هوای ناشی از تردد خودروهای سنگین خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش فاصله زمانی بین شهرستان‌های برخوار، میمه و شاهین‌شهر تا فرودگاه اصفهان که ۱۵ دقیقه است و در واقع با کاهش توقف نیم ساعتی خودروهای سنگین، آلودگی هوا از این طریق کاهش پیدا می‌کند.
شمسی خاطرنشان کرد: در گذشته منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان یکی از مناطق کمتر برخوردار شهر به شمار می‎رفت، اما تا پایان امسال به منطقه‎ای برخوردار تبدیل و کمبود سرانه‌های مدیریت شهری آن رفع می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید