• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 29 تیر 1398
کد مطلب : 66981
+
-

برداشت ۷۰ تن آلوئه‌ورا از مزارع دامغان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: امسال برداشت آلوئه‌ورا از 7 هزار متر‌ مربع بیش از ۷۰ تن برآورد می‌شود.

 «سید محسن طباطبائیان» در گفت‌و‌گو با ایرنا گفت: اولین مرحله برداشت آلوئه‌ورا از 3 واحد پرورش صبر زرد به مساحت 7 هزار متر‌ مربع در مناطق فرات و دامنکوه دامغان آغاز شده است. وی افزود: پیش‌بینی می‌شود بوته‌های این گیاه، قابلیت تولید محصول در 5 سال متوالی را داشته باشد. طباطبائیان ادامه داد: بخش تولید محصولات کشاورزی در محیط‌های کنترل شده از مزیت‌های نسبی این شهرستان به منظور بهره‌برداری بهینه از منابع موجود است که علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف آب و اشتغال‌زایی، موجب افزایش درآمد سرانه منطقه می‌شود. 

وی اظهار کرد: توسعه کشت گیاه دارویی آلوئه‌ورا در مناطق مختلف این شهرستان در دستور کار قرار دارد. طباطبائیان اضافه کرد: تولید آلوئه‌ورا در شهرستان دامغان در سال گذشته حدود ۲۰ تن بود که با توجه به ظرفیت‌های موجود در سال جاری، افزایش یافته است. وی بیان کرد: محصول آلوئه‌ورا از نظر اقتصادی بسیار با اهمیت است، چراکه این گیاه با مصرف بهینه آب و مقاومت بالا در برابر شرایط اقلیمی، سازگاری کامل دارد و با توجه به مصرف کم آب و سوددهی بالا، از این گیاه به عنوان معجزه اقتصادی در کشاورزی یاد می‌شود. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: برای حمایت از این طرح جهاد کشاورزی با اعطای تسهیلات 7 و 9 درصدی بلندمدت، بهره‌برداران متقاضی در این کار را مورد حمایت قرار می‌دهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید