• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 29 تیر 1398
کد مطلب : 66964
+
-

مرکزی میزبان مسابقات دوازده‌گانه پهلوانی کشور شد

رئیس فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای گفت: امسال مقرر است مسابقات دوازده‌گانه پهلوانی کشور در 5 رده سنی در رشته‌های تیمی و فردی ورزش باستانی، به میزبانی استان مرکزی برگزار شود.

«مجتبی جوهری» در گفت‌و‌گو با مهر با اشاره به تقویم مسابقات سال جاری فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای افزود: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته استان قزوین و استان اصفهان به ترتیب داوطلب میزبانی مسابقات نونهالان، نوجوانان و جوانان در رشته کشتی پهلوانی(منطقه‌ای و کشوری) شدند.
وی اضافه کرد: همچنین استان قم میزبانی رقابت‌های رده سنی جوانان در رشته‌های تیمی زورخانه‌ای، مهارت‌های فردی و کشتی پهلوانی را پذیرفت.

جوهری بیان کرد: استان مرکزی نیز میزبانی مسابقات قهرمانی کشور مرحله نهایی رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان در رشته‌های دوازده‌گانه انفرادی، تیمی زورخانه‌ای، مهارت‌های فردی و کشتی پهلوانی را بر عهده گرفت.
رئیس فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای بیان کرد: استان البرز میزبانی رقابت‌های قهرمانی کشور در رشته تیمی زورخانه‌ای، مهارت‌های فردی و کشتی پهلوانی بزرگسالان و استان اصفهان هم میزبانی مسابقات ساحلی، تیمی زورخانه‌ای، مهارت‌های فردی و کشتی پهلوانی را پذیرفت و مسابقات مذکور تا دی امسال ادامه خواهد داشت.

جوهری اظهار کرد: هر گود زورخانه یک نهاد مردمی است و باید بتوان از این نهاد برای جذب خیران استفاده کرد و بسیاری خیران هستند که مایلند به این ورزش کمک کنند. این وظیفه رؤسای هیات‌هاست که به دنبال شناسایی و جذب این خیران باشند.

به گفته رئیس فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای، برای تدوین آیین‌نامه جدید ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای از تجربه و اندیشه بیش از ۵۰۰ کارشناس خبره استفاده شده و این آیین‌نامه به‌زودی به صورت کتابچه منتشر می‌شود و در اختیار هیأت‌ها قرار خواهد گرفت.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید