• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 29 تیر 1398
کد مطلب : 66979
+
-

افتتاح 61 کلاس درس در استان تا مهر

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان از اجرای 74 طرح آموزشی و ورزشی در این استان خبر داد و گفت: 61 کلاس درس تا مهر امسال آماده بهره‌برداری می‌شود. «سعید هژبری» در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: 516 کلاس درس و 133 هزار متر‌ مربع زیربنای این پروژه‌هاست که برای تکمیل به 2480 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد. 

وی با بیان این‌که خیران مدرسه‌ساز در برخی از پروژه‌ها تعهداتی داشته‌اند گفت: 283 میلیارد ریال حجم تعهدات خیران است که در 34 پروژه مشارکتی هزینه می‌شود. مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان ادامه داد: به‌نوعی، 240 کلاس درس در استان با مشارکت خیران مدرسه‌ساز به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید. هژبری بیان کرد: 9 پروژه با 61 کلاس درس تا مهرماه امسال آماده بهره‌برداری و تحویل آموزش و پرورش استان سمنان می‌شود. 

این پروژه‌ها، 10 هزار و 537 متر‌ مربع زیربنا دارند. وی گفت: همچنین تا دهه فجر امسال، 3 طرح با 5925 متر‌ مربع زیربنا و 42 کلاس درس در استان سمنان به بهره‌برداری خواهد رسید.


واحدهای آموزشی فرسوده

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان اضافه کرد: هر سال به فضاهای جدید آموزشی در این استان نیاز است، اما عمده نیاز و محدودیت‌های استان سمنان، فضاهای آموزشی تخریبی موجود در این استان است. هژبری گفت: واحدهای آموزشی فرسوده درصد زیادی از فضاهای در اختیار آموزش و پرورش استان سمنان را تشکیل می‌دهد و به‌طور کلی، 23 درصد کلاس‌های این استان مستحکم و 36 درصد تخریبی بوده و 41 درصد نیز به مقاوم‌سازی نیازمند است. 

وی ادامه داد: بیشترین برنامه‌های عملیاتی نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان روی تخریب و بازسازی فضاهای فرسوده متمرکز شده است.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان ادامه داد: در سایت‌های مسکن مهر نیز کمبود فضای آموزشی جدی است. سالانه در همه شهرهای دارای مسکن مهر در استان سمنان پروژه‌هایی متناسب با سقف اعتبارات انجام می‌شود. اما باید به این بخش توجه بیشتری داشت.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید