• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 29 تیر 1398
کد مطلب : 66933
+
-

پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی سمنان

معاون امور اقتصادی استاندار: تاکنون به 136 واحد تولیدی استان تسهیلات پرداخت شده است

تسهیلات
پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی سمنان

استاندار سمنان گفت: تاکنون 1180 میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان واحد‌های تولیدی و صنعتی استان سمنان پرداخت ‌شده است. 

به گزارش تسنیم، «علیرضا آشناگر» در همایش تجلیل از صنعتگران و معدن‌کاران استان سمنان که در اتاق بازرگانی سمنان برگزار شد، شرایط امروز را بسیار سخت و پیچیده عنوان کرد. استاندار سمنان با اشاره به تلاش‌های انجام‌شده از سوی دولت در فعال نگه‌داشتن تولید و صنعت کشور با توجه به فشارها و محدودیت‌های موجود درآمدی بیان کرد: تأمین امنیت برای توسعه همه‌جانبه صنعت، تولید و معدن استان سمنان از مهم‌ترین اولویت‌های ما همگام و همسو با سیاست‌های نظام است.


تأمین نقدینگی واحدهای تولیدی

استاندار سمنان ارائه این تسهیلات را در تأمین نقدینگی واحد‌های تولیدی و همچنین حفظ اشتغال بسیار مهم دانست و گفت: اعضای کارگروه رفع موانع تولید استان سمنان بازدیدهای مستمری از کارخانه‌ها برای احصای مشکلات و موانع موجود انجام می‌دهند. وی به معضلات و مشکلات بخش تولید اشاره کرد و از جمله آنها را نبود ارتباط بین 2 بخش صنعت و دانشگاه عنوان کرد و بر ارتباط دوسویه این 2 بخش تأکید کرد.


وجود 24 ناحیه و شهرک صنعتی

آشناگر با اشاره به وجود 24 ناحیه و شهرک صنعتی و 3 منطقه ویژه اقتصادی در استان سمنان از وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت خواست تلاش بیشتری برای تقویت این واحدها داشته باشند. وی با اشاره به اختصاص 60 میلیارد تومان برای توسعه شهرک‌های صنعتی استان در سال گذشته اظهار کرد: باید تلاش ویژه‌ای برای کمک به این بخش صورت گیرد.


اختصاص 2200 میلیارد تومان تسهیلات 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با اشاره به این‌که نزدیک به 2200 میلیارد تومان تسهیلات برای حمایت از تولید در استان اختصاص یافته گفت: تسهیلات مصوب کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید سمنان به 136 واحد تولیدی پرداخت شده است. «حشمت‌الله عسگری» در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: وزرای دولت در وزارتخانه‌های مختلف به‌طور مرتب به استان سمنان سفر می‌کنند و سفر وزیر امور اقتصادی و دارایی به استان در قالب یکی از مهم‌ترین برنامه‌های استانداری سمنان در آینده نزدیک انجام می‌شود. 

وی در تشریح فعالیت‌های کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان با تأکید بر این‌که از ابتدای امسال تاکنون نزدیک به 53 جلسه رسمی در قالب این ستاد برگزار شده است بیان کرد: این جلسات خروجی‌های خوبی برای رفع موانع تولید داشت. عسگری با بیان این‌که این تسهیلات به 136 واحد تولیدی استان سمنان پرداخت شده است اظهار کرد: فعالیت کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در رفع مشکلات کارخانه‌ها و مراکز صنعتی همچنان ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید