• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 25 تیر 1398
کد مطلب : 66391
+
-

موج‌گرما به تهران رسید

گرمای هوا تا پایان هفته درتمامی مناطق کشور افزایش می‌یابد و در پایتخت به ‌‌42 درجه می رسد

ایران گرم‌تر می‌شود. موج گرما از مناطق جنوبی و شرقی کشور حالا به تهران رسیده است و براساس پیش بینی‌های هواشناسی تا پایان هفته شدت گرما در پایتخت به 42 درجه بالای صفر می‌رسد. امروز سه شنبه دمای هوای استان‌های کشور افزایش یافته و از29درجه در رشت و 32 درجه در ساری به 41درجه در تهران و 47 درجه در اهواز رسید.  
روزهای پنجشنبه و جمعه در بسیاری از مناطق کشور گرمای هوا با 2درجه افزایش مواجه می‌شود. در تهران نیز از همین فردا تا روز جمعه گرما با یک درجه افزایش به 42درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.
شهر اهواز با 47 و 48 درجه سانتیگراد بالای صفر اما رتبه گرم‌ترین شهر ایران تا پایان هفته را در پیش بینی‌های هواشناسی به خود اختصاص داده است.  
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی نیز همین دیروز از استقرار هوای گرم تابستانی در کل کشور خبر داد.
احد وظیفه به ایسنا گفت: دمای تهران ۲۵تیرماه به ۴۲ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.
به گفته او، امروز در استان خراسان شمالی و دامنه‌های البرز، در استان‌های قزوین، زنجان و برخی مناطق استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی در ساعات بعدازظهر، رشد ابر و رگبار موقت نیز در این گرمای هوا دور از انتظار نیست. 
اما روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان، شرق استان‌های هرمزگان و فارس، ارتفاعات جنوب کرمان و غرب اصفهان در بعدازظهر و اوایل شب احتمال ابری شدن هوا و وقوع رگبار و رعد و برق موقتی نیز پیش بینی شده است.
وضعیت جوی اما از فردا تا پایان روز جمعه در بیشتر مناطق کشور آرام و گرما ادامه‌دار است.  مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی نیز متذکر شده است که استقرار هوای گرم تابستانی تا پایان هفته در کل کشور و افزایش دما در استان‌های ساحلی خزر نیز پیش بینی می‌شود.
وزش باد شدید همراه با گردوغبار که به کاهش دید منجر می‌شود در شرق کشور از جمله زابل در 3روز آینده رخ می‌دهد. 
در همین مدت، برای جنوب استان‌های سمنان، تهران و برخی نقاط استان‌های یزد، اصفهان، قم و مرکزی نیز در بعضی ساعات روز وزش باد شدید و گاه همراه با گردوغبار پیش‌بینی شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید