• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 25 تیر 1398
کد مطلب : 66271
+
-

تکمیل پروژه‌های آموزشی خارگ اعتبار گرفت

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش: 4 میلیارد تومان اعتبار استانی برای اجرای این پروژه‌ها اختصاص یافت

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: ۴ میلیارد تومان اعتبار استانی برای تکمیل مدرسه شهدای خارگ برای تکمیل پروژه‌های ناتمام تخصیص یافت. 

به گزارش تسنیم، «غلام‌حسین حسینی» در گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش استان بوشهر در منطقه خارگ با قدردانی از توجه مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران به مطالبات فرهنگیان جزیره خارگ اظهار کرد: برای تحقق مطالبات فرهنگیان در خارگ نشستی با حضور مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران و شورای معاونان آموزش و پرورش استان بوشهر برگزار شد تا دغدغه فرهنگیان برطرف شود.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان نیروی انسانی را بزرگ‌ترین سرمایه هر سازمان دانست و تصریح کرد: برای حرکت در مسیر کیفیت‌بخشی به آموزش و پرورش خارگ باید به مولفه انسانی آن توجه ویژه کرد. حسینی با بیان این‌که فرهنگیان جزیره خارگ طبق قانون‌های کشوری حق انتقال به مناطق مختلف را دارند خاطرنشان کرد: تامین دغدغه‌های فرهنگیان در جزیره خارگ و همچنین ایجاد محرک‌های تشویقی در ماندگاری معلمان جزیره اثربخش است.

وی به شرایط تامین، توزیع و تفکیک نیرو در هر یک از مناطق آموزشی استان اشاره کرد و افزود: تخصیص نیرو بر اساس نیاز مدارس، تعداد کلاس و تعداد دانش‌آموز در سامانه تعیین‌شده وزارت آموزش و پرورش انجام می‌شود و استان در این زمینه نمی‌تواند دخالتی داشته باشد، ولی با این حال، جزیره خارگ به طور ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان این‌که امروزه در تمام دنیا تخصیص نیروی انسانی بر اساس شاخص‌ها و ضوابط خاص انجام می‌شود گفت: منطقه خارگ از برخوردارترین مناطق آموزشی استان در زمینه تراز نیروی انسانی است و با این‌که جزیره خارگ کمتر از 7/0 درصد سهم دانش‌آموزی استان را دارد در عرصه نیروی انسانی حدود یک درصد نیروی انسانی به خارگ اختصاص داده شده است. حسینی با اعلام این‌که 90 درصد نیروهای منطقه خارگ رسمی، پیمانی، نیروهای فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان و استخدام آزاد است خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش استان بوشهر در سال گذشته با کمبود نیروی انسانی مواجه بود.

وی با بیان این‌که مدارس استان بوشهر در سال تحصیلی گذشته با کمبود حدود 2500 نیروی انسانی مواجه بود افزود: این کمبود از طریق نیروهای بازنشسته، حق‌التدریس آزاد و همکاری همکاران شاغل تامین شد، ولی منطقه خارگ با این‌که به نسبت دیگر مناطق آموزشی مازاد نیرو داشته است به آن نیروهای حق‌التدریس تعلق گرفته است. 

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان این‌که در این چند سال 31 نیروی جدید جذب آموزش و پرورش خارگ شده است تصریح کرد: در 4 سال آینده نیز 37 دانشجوی متعهد به خدمت به آن اضافه می‌شود و برای استخدام آزاد سال آینده 21 سهمیه و برای کنکور امسال 12 سهمیه برای خارگ در نظر گرفته شده است.

وی با بیان این‌که آموزش و پرورش استان بوشهر سعی در تامین نیروها به صورت بومی دارد افزود: باید توجه داشت که کسب نمره علمی شرط کشوری است و بومیان باید حداقل نمره علمی را کسب کنند، ولی در مصاحبه اختصاصی، نیروهای بومی در اولویت قرار دارند.

حسینی با اشاره به سیاست بومی‌گزینی و تامین نیروی حق‌التدریس بومی اظهار کرد: جذب بومیان حق‌التدریس خارگ از مطالباتی بود که در دیدار اخیر استاندار با سرپرست وزارت آموزش و پرورش پیگیری شد. وی از تکمیل مدارس خارگ خبر داد و بیان کرد: در سفر استاندار بوشهر به جزیره خارگ 4 میلیارد تومان اعتبار استانی برای تکمیل مدرسه شهدا برای تکمیل پروژه‌های ناتمام تخصیص یافت.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: ساخت و راه‌اندازی مدرسه شهید مطهری در تعهد پتروشیمی بود و حدود 8 سال پیش 2 میلیارد تومان تامین اعتبار برای ساخت مدرسه شهید مطهری توسط پتروشیمی مصوب شد و این در حالی است که تاکنون فقط زیرسازی این مدرسه با مبلغ 200 میلیون تومان انجام شده است.

رئیس آموزش و پرورش خارگ نیز در این گردهمایی با بیان این‌که 79 نیروی بومی و 42 نیروی غیربومی فرهنگی در جزیره خارگ کار تحصیل دانش‌آموزان را بر عهده دارند اظهار کرد: در چند سال اخیر، 31 آموزگار ابتدایی و 31 دبیر متوسطه اول و دوم به نیروی فرهنگیان جزیره خارگ اضافه شده است. «رضا برمک» افزود: جزیره خارگ در جنگ تحمیلی هشت‌ساله بیش از 32 هزار و 888 بار بمباران شد، ولی حق ‌منطقه جنگی، حق ‌جزیره و منطقه کمتر‌توسعه‌یافته برای فرهنگیان این جزیره با توجه به قوانین اداری لحاظ نشده که نیاز است این مشکل رفع شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید