• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 25 تیر 1398
کد مطلب : 66260
+
-

آغاز به کار دبیرخانه جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی

خبرخوان فارس
آغاز به کار دبیرخانه جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی

اولین جلسه هماهنگی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در کانون فارس برگزار شد. به گزارش مهر، اعضای دبیرخانه بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با شرکت در اولین جلسه هماهنگی این جشنواره گاه‌شمار جشنواره را بررسی و برای هرچه بهتر شدن جشنواره تبادل نظر کردند.

«زهرا افتخاری» مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، جشنواره‌های استانی قصه‌گویی برگزارشده قبلی را دارای نقاط قوت و ضعف دانست و با اشاره به پیشینه کانون فارس و توفیق در برگزاری جشنواره‌های کتابخانه‌ای، استانی، ملی و بین‌المللی و موفقیت مربیان قصه‌گوی استان در این جشنواره‌ها گفت: کانون فارس در سال‌های گذشته هم در زمینه پژوهش و مقاله‌نویسی و هم قصه‌گویی موفق بوده است و انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی منسجم، امسال نیز مربیان با روایت قصه زندگی با تکیه بر شعار «آینده ساختنی است» بتوانند مخاطبان بیشتری جذب کنند.

وی بر برگزاری مطلوب و فراگیر جشنواره‌های قصه‌گویی کتابخانه‌ای در استان تأکید کرد و انتخاب رابط قصه‌گویی در مراکز فرهنگی - هنری و ایجاد رقابت در بین آنها با هدف جذب حداکثری مربیان، دختران و پسران، زنان و مردان و مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها را مثبت ارزیابی کرد. 

گفتنی است بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار «آینده ساختی است» با اهداف توسعه و ترویج فرهنگ قصه‌گویی، ایجاد زمینه برای ارتقای دانش نظری و تبادل تجربیات مفید و مؤثر میان قصه‌گویان ایرانی و خارجی، کارشناسان و استادان حوزه‌ قصه و قصه‌گویی، احیای سنت قصه‌گویی با حضور اقشار مختلف مردم و قصه‌گویان در جشنواره (دختران و پسران ۱۲ تا ۱۸ سال، زنان و مردان ۱۸ سال به بالا، مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها)، برنامه‌ریزی برای تبیین و ترویج روش‌های نوین در اجرای قصه و مشارکت مردم و ترویج فرهنگ قصه‌گویی به عنوان یک ابزار ارتباطی و فرهنگ‌ساز در جامعه برگزار
 می‌شود.

جشنواره در 2 بخش قصه‌گویی صحنه‌ای و قصه‌گویی ۹۰ ثانیه‌ای برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان در بخش صحنه‌ای تا ۱۷ شهریور و بخش قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای تا ۱۰ مهر ۱۳۹۸ فرصت دارند فیلم‌های قصه‌گویی خود را در پایگاه جشنواره به نشانی www.kanoonfest.ir بارگذاری کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید