• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 25 تیر 1398
کد مطلب : 66253
+
-

تولید 5/1 میلیون اصله نهال مرتعی در گلستان

رئیس اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی گلستان گفت: امسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی بیش از یک میلیون و 500 هزار اصله نهال مرتعی و بیابانی تولید می‌شود.

به گزارش ایسنا «تاج قلی فرهنگ‌دوست» اظهار کرد: امسال قرارداد مربوط به تولید 5/1 میلیون اصله نهال در ایستگاه‌های تولید بذر و نهال استان منعقد شد.

وی با بیان این‌که تامین معیشت جمعیت قابل توجهی از بهره‌برداران مراتع به صورت مستقیم و غیرمستقیم به مراتع وابسته است، افزود: تولید و کشت نهال مرتعی گامی موثر برای افزایش تولید علوفه و ارتقای توان معیشتی دامداران است که علاوه بر آن افزایش سطح تاج پوشش، کاهش فرسایش و هدررفت خاک نیز محقق می‌شود.

رئیس اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی استان با اشاره به این‌که در گلستان 862 هزار هکتار مرتع وجود دارد، گفت: بیش از 300 هزار هکتار آن در معرض بیابانی شدن قرار دارد که نیاز به اجرای پروژه‌های اصلاح و احیا را دوچندان می‌کند.

فرهنگ‌دوست بیان کرد: نهال‌های تولیدی از گونه‌های آتریپلکس هالیموس، لنتی فورمیس و گونه‌های بومی منطقه خواهند بود که در سطح 2 هزار و 500 هکتار از مراتع شهرستان‌های گنبد کاووس، مراوه‌تپه و آق‌قلا کشت می‌شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :