• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 25 تیر 1398
کد مطلب : 66235
+
-

آخرین وضعیت معوقات کارگران معدن زمستان‌ یورت آزادشهر

رئیس بازرسی کار گلستان گفت: کارگران معدن زمستان یورت از سال‌های قبل، 17 ماه معوقات داشتند و به مرور این معوقات کمتر شده و به 5 ماه رسیده است.

به گزارش ایسنا «علی اخوان مهدوی» در این باره اظهار کرد: سالانه به طور مستمر در 4 مرحله به صورت برنامه‌‌ریزی شده از معادن استان بازدید می‌کنیم. البته به صورت موردی نیز بازدید‌هایی از معادن داریم.

وی با بیان این‌که نگهداری از تونل‌های معدن باید به طور مستمر مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: با توجه به این‌که میزان ورودی و خروجی هوا با توجه به هر فصل تغییر می‌کند، باید تهویه تونل در هر فصل تغییر کند.

اخوان مهدوی درخصوص وضعیت ایمنی معدن زمستان یورت آزادشهر گفت: وضعیت نگهداری فیزیکی تونل و سیستم تهویه نسبت به قبل بهبود پیدا کرده است.

وی بیان کرد: با توجه به استفاده از تجهیزات قدیمی و به کارگیری روش‌های قدیمی در استخراج از معادل زغال‌سنگ استان، کار در این معادن با ریسک بالایی در حال انجام است.

رئیس بازرسی کار استان اظهار کرد: در حال حاضر 334 کارگر شامل 309 نیروی پیمانکاری و 25 نیروی شرکتی در این معدن مشغول به کار هستند.

اخوان مهدوی در خصوص معوقات کارگران با اشاره به این‌که این معوقات مربوط به 2 ماه از سال 96 و 3 ماهه نخست امسال است، گفت: امسال پرداخت به کارگران در هر ماه انجام شد، اما این پرداخت مربوط به مطالبات قبلی آنها بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید