• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 25 تیر 1398
کد مطلب : 66242
+
-

وضعیت نامطلوب محوطه گمرک آستارا

مدیر کل گمرک آستارا با اشاره به این‌که محوطه و زیرساخت گمرک آستارا در مقایسه با گمرک کشور مقابل، در شأن یک گمرک درجه اول کشور نیست، خواستار نگاه ویژه مسئولان شد.

«رسول امیدی» در گفت‌و‌گو با مهر اظهار کرد: باید به مراکز اصلی گمرک آستارا به ‌ویژه محوطه تخلیه، بارگیری و انبارهای عمومی با اختصاص اعتبارات ویژه عمرانی رسیدگی شود.

وی با اشاره به این‌که گمرک جمهوری اسلامی ایران طرح توسعه گمرک آستارا را آغاز کرده است، گفت: امکانات مجموعه گمرک آستارا در مقایسه با گمرک کشور مقابل باید ارتقا یابد.


ضرورت بهسازی گمرک آستارا

امیدی یکی از نیازهای جدی گمرک آستارا را بهسازی محوطه آن عنوان کرد و افزود: متاسفانه به دلیل ساختار قدیمی و فضای نامناسب محیط گمرک آستارا شاهد برخی انتقادهای رانندگان خارجی، داخلی و تجار بوده‌ایم و در این زمینه نیازمند توجه ویژه مسئولان کشوری و استانی هستیم.

این مسئول با تاکید بر این‌که گمرک آستارا باید به گونه‌ای توسعه یابد که متناسب با نیازهای آینده این گمرک و منطقه باشد، اظهار کرد: با توجه به پویایی داد و ستد و حضور تجار و بازرگانان در گمرک آستارا و حجم بالای تبادلات مرزی، وجود یک محوطه زیبا و ارائه خدمات مناسب در این‌جا ضروری است.

امیدی با اشاره به شرایط ویژه آستارا و بهره‌مندی از 3گذر مرزی ریلی، جاده‌ای و دریایی، گفت: مرز آستارا نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور دارد.


آستارا؛ دروازه ورود به اروپا

مدیر کل گمرک آستارا افزود: این گمرک دروازه ورود به اروپاست و باید از نظر تجهیزات فنی و کارآمدی خدمات به حدی برسد که آبروی کشور حفظ شود. گمرک این شهر نیازمند نوسازی، تجهیز و توسعه امکانات است.

امیدی با اشاره به ظرفیت بالای گمرک آستارا در ترانزیت، صادرات، مبادلات تجاری و مسافری گفت: وجود یک گمرک توانمند و کارآمد می‌تواند به عنوان یک مرکز ثقل اقتصادی عمل کرده و امنیت اقتصادی کشور و منطقه را تامین کند.


شاهراهی مهم برای نقل و انتقال کالا

مدیرکل گمرک آستارا این گمرک را از فعال‌ترین گمرکات کشور دانست و افزود: این گمرک در تمامی امور گمرکی نظیر صادرات، واردات، حمل و نقل، ورود و خروج موقت، مسافری، قضایی، مرجوعی و امانات پستی فعالیت می‌کند.

امیدی تصریح کرد: افزایش چشمگیر تبادل کالا در گمرک آستارا ناشی از قرار گرفتن این شهر در کریدور شمال به جنوب و نیاز کشورهای منطقه به استفاده از این شاهراه مهم برای نقل و انتقال کالاست. 

گمرک آستارا در کانون توجه کشورهای منطقه است.این مسئول خواستار توجه مسئولان ذی‌ربط به منطقه ویژه اقتصادی آستارا شد و گفت: منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا و راه‌آهن در انتظار تامین زیرساخت‌ها هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید