• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 25 تیر 1398
کد مطلب : 66218
+
-

برگزاری جشنواره دستپخت زنان روستایی رامسر

همزمان با میلاد با سعادت امام رضا(ع) و دهه کرامت جشنواره دستپخت زنان روستایی مازندران با حضور مدیر کل امور بانوان استانداری در اردوگاه میرزا کوچک‌خان رامسر برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این جشنواره زنان روستایی انواع خوراکی‌های محلی شامل انواع نان، شیرینی، خورشت و دیگر دستپخت‌های خود را که با استفاده از مواد اولیه در دسترس آماده کرده بودند، به نمایش گذاشتند.

این جشنواره که برای نهمین سال متوالی در رامسر برگزار می‌شود، مورد توجه جمع زیادی از مردم و مسئولان این شهرستان قرار گرفت.

مدیر کل امور بانوان استانداری مازندران در حاشیه برگزاری این گفت: یکی از تاکیدهای مهم وزیر کشور در دیدار با استانداران و فرمانداران استفاده از ظرفیت بانوان است.

«فاطمه قاسمی طوسی» افزود: به همین علت فرمانداران باید از ظرفیت‌های بانوان شهرستان در معاونت‌های مختلف استفاده کنند.

وی برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها را برای معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بانوان موثر دانست و گفت: در حال حاضر یکی از مهم‌ترین مطالبان بانوان ایجاد نمایشگاه خوداشتغالی دائمی برای عرضه محصولات تولیدی است تا از این طریق مشکل فروش محصولاتشان برطرف شود.

مدیر کل امور بانوان استانداری مازندران افزود: این مطالبه به دفعات در شورای اداری استان که بالاترین سطح حضور مدیران استانی محسوب می‌شود از طریق استاندار و معاونت اقتصادی مطرح شد، اما متاسفانه اراده جدی برای هم‌افزایی بین دستگاهی میان شهرداری، فرمانداری و سایر نهادها در شهرستان‌ها تاکنون وجود نداشته است.

 این مسئول به لزوم ایجاد نمایشگاه‌های خوداشتغالی دائمی تاکید کرد و گفت: شهرهای ساحلی باید فضایی به منظور ایجاد نمایشگاه‌های دائمی که درخور ظرفیت توریستی آن شهر باشد در دستور کار قرار دهند تا گردشگران محصولات محلی خریداری کنند. 


برند فرش دستباف مازندران

قاسمی طوسی با بیان این‌که در استان ۳۰ هزار بافنده فرش وجود دارد، اظهار کرد: با تلاش‌های انجام شده، انجمن فرش مازندران در اتاق بازرگانی به ثبت رسیده و از این پس فرش دستباف زنان استان به نام خودشان در کشور و حتی خارج از کشور عرضه می‌شود. 

پیش از این فرش دستباف زنان مازندران به نام استان‌های دیگر به فروش می‌رسید.وی ابراز امیدواری کرد که با این اقدام، سود ناشی از فروش این فرش‌ها به جیب زنان بافنده استان برود.

در پایان این جشنواره «فاطمه واجکلایه»، «رقیه سلمیان» در بخش آشپزی با استفاده از مواد اولیه محلی و «کبری صنوبر لیماشکی» هم در بخش نان و شیرینی به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند.

این خبر را به اشتراک بگذارید