• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
سه شنبه 25 تیر 1398
کد مطلب : 66170
+
-

18 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال برای مددجویان قزوین

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان قزوین گفت: با اختصاص ۱۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال برای ۶۶۳ نفر در سال جاری شغل ایجاد می‌شود. غفار رمضانی در گفت‌و‌گو با مهر اظهار کرد: در حوزه مشارکت‌های مردمی با راه‌اندازی دفتر تأمین و توسعه مراکز غیردولتی تاکنون ۱۳ مجوز فعالیت صادر شده است. 

وی توضیح داد: در حوزه اشتغال در سال گذشته ۷ میلیارد و ۲۱۰ میلیون تومان تسهیلات برای اشتغال اختصاص داده شد. امسال نیز ۱۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از محل بند «ب» تبصره ۱۶ تسهیلاتی به استان داده شده که تعهد اشتغال ما ۶۶۳ نفر در سال جاری است.

این مسئول افزود: 3 درصد سهم اشتغال استان قزوین برعهده دستگاه‌های اجرایی است. در این زمینه سال گذشته تعهد ما ۶۰۷ نفر بود که توانستیم برای ۶۶۳ شغل ایجاد کنیم و امسال هم تعهد ما فراهم آوردن شغل برای ۶۷۲ نفر است. رمضانی تصریح کرد: از سال ۸۹ تاکنون تعهد داشته‌ایم ۳۹۳۰ واحد مسکونی بسازیم که تاکنون ۲۱۰۰ واحد به مددجویان واجد شرایط بدون مسکن واگذار شده است. 

وی یادآور شد: تأمین مسکن برای خانواده‌های دارای 2 معلول از دیگر اولویت‌های ما در بهزیستی است. از سال ۹۴ سهم استان در مسکن شهری ۲۰۳ مورد و در بخش روستایی ۱۰۵ واحد است. تاکنون ۱۳۷ واحد به مددجویان دارای 2 معلول در شهرها و ۵۰ واحد روستاها واگذار شده است.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان قزوین گفت: امسال ۲۶۲ واحد مسکونی به مددجویان واگذار خواهد شد و ۱۸۳۰ واحد باقیمانده به تدریج ساخته خواهد شد و تحویل داده می‌شود.

رمضانی ادامه داد: سال گذشته ۵ میلیارد و ۲۹۰ میلیون تومان مشارکت‌های مردمی در قزوین جمع‌آوری شد و امسال در کنار کمک‌های نقدی شاهد اهدای زمین هم برای امور خداپسندانه هستیم. وی افزود: سال گذشته ۳۲۵ مرکز در استان فعال شدند که ۲ هزار نفر در آنها مشغول خدمت هستند و ۱۲ نوع خدمت به مراجعان داده می‌شود. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید