• جمعه 28 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 9 ذی القعده 1445
  • 2024 May 17
سه شنبه 25 تیر 1398
کد مطلب : 66156
+
-

افزایش مساحت جنگل‌های همدان

با مشارکت مردم و سرمایه‌گذاری دولت هزار هکتار به سطح جنگلکاری‌های استان همدان افزوده می‌شود. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: اضافه شدن هزار هکتار به جنگل‌های این استان در سفر اخیر وزیر جهاد کشاورزی به همدان و طبق تفاهم‌نامه منعقدشده ریاست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با استاندار همدان اجرایی می‌شود. 

اسفندیار خزائی ادامه داد: این استان ظرفیت تولید ۲ میلیون اصله نهال را دارد و کار تولید نهال با مکانیسم‌های مشخص و رعایت اصول فنی و علمی در سایه تلاش‌های کارشناسان منابع طبیعی و تامین منابع مالی می‌تواند موجب رشد و توسعه استان باشد.

وی درباره برنامه‌های حفظ، احیا و توسعه جنگل‌های استان در حوزه طرح جنگلکاری هزار هکتاری همدان گفت: اجرای پروژه جنگلکاری و توسعه فضای سبز با هدف احیای رویشگاه‌های تخریب‌شده و توسعه جنگل در دستور کار است. این طرح در قالب سناریوهای استانی، ملی و طرح بوم‌سازگان جنگل‌های زاگرس اجرا می‌شود. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان افزود: کاشت گونه‌های اقتصادی و چندمنظوره در نهالستان قدس ملایر صورت گرفته است و با تخصیص اعتبار یک میلیاردی توسط سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی استان برای تجهیز و مرمت نهالستان قدس ملایر شاهد جنگلکاری برای سال آینده با تامین منابع ملی و استانی خواهیم بود. 

خزائی خاطرنشان کرد: با دستور استاندار همدان بخشی از جنگلکاری در سال جاری با تزریق منابع مالی و بخشی دیگر با مدیریت فرمانداران شهرستان‌ها و با استفاده از توان و ظرفیت سایر دستگاه‌های دولتی اجرایی می‌شود. در عین حال بخش دیگری از منابع سال آینده برای توسعه نهالکاری و افزایش سطح جنگل‌ها تخصیص می‌یابد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید