• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
سه شنبه 25 تیر 1398
کد مطلب : 66167
+
-

اخطار به هتل‌سازان قزوین

اخطار به هتل‌سازان قزوین

مدیرکل دفتر جذب و سرمایه‌گذاری استان قزوین با اشاره به ظرفیت‌ها و فرصت‌های گوناگون قزوین در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی و گردشگری گفت: تاکنون 16/1 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی وارد استان شده است. 

مرتضی علیخانی در گفت‌و‌گو با فارس اظهار کرد: ما در زمینه هتل‌سازی انتظار ورود سرمایه‌گذار را داریم، اما متأسفانه با ابراز علاقه سرمایه‌گذاران برای ساخت هتل در یک نقطه اعلام می‌شود که در این منطقه قبلاً مجوز ساخت هتل داده شده است. 

وی ادامه داد: با پیگیری‌های انجام‌گرفته مشخص شد که تاکنون بیش از 10 مجوز ساخت هتل صادر شده که برخی از این مجوزها مربوط به بازه زمانی ۱۰ سال گذشته است. یعنی از سال ۸۸ نیز مجوزهایی وجود دارد اما بیشتر این پروژه‌ها اکنون فقط با ۵ درصد پیشرفت فیزیکی همراه است. 

مدیرکل جذب و سرمایه‌گذاری استان یادآور شد: اکنون برای ساخت هتل سرمایه‌گذار جدید داریم، اما به دلیل این‌که قبلاً مجوزهایی صادر شده است مکان جغرافیایی برای صدور مجوز وجود ندارد. علیخانی افزود: در جلسه‌ای برای بررسی این مسائل ۵ نفر از هتلدارها را دعوت کردیم، البته هدف ما ابطال مجوز آنها نبود بلکه به دنبال آن بودیم تا آنها با ما ارتباط برقرار کنند. 

وی تصریح کرد: ما به دنبال آن بودیم که حتی هفته‌ای یک‌بار جلسه بگذاریم، چراکه اولویت ما این است که مشکلات سرمایه‌گذاران در زمینه ساخت هتل را حل کنیم. مدیرکل جذب و سرمایه‌گذاری استان گفت: ما تلاش کردیم هتلداران کار خود را آغاز کنند و پیش ببرند، از این رو یک فرصت زمانی هم به‌ عنوان اخطار به آنها دادیم. اگر در این فرصت زمانی نتوانند کار را پیش ببرند، مجوز آنها را باطل می‌کنیم. 

علیخانی توضیح داد: ما مجوزها را برای سرمایه‌گذارهایی که اهلیت و توان داشته باشند صادر می‌کنیم. همچنین اعلام کردیم هر مشکلی در بحث خدمات، محیط‌‌زیست و شهرداری وجود دارد منعکس کنند تا با برگزاری جلسه با مسئولان مشکلات را حل کنیم. وی با اشاره به این‌که در ۳ ماه نخست سال ۹۸ در استان ۳۴۳ هزار دلار سرمایه‌گذاری خارجی مصوب شده است، افزود: این در حالی است که 16/1 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی وارد استان شده است. 

مدیرکل دفتر جذب و سرمایه‌گذاری استان یادآور شد: با توجه به شرایط خاصی که استان قزوین در خصوص زیرساخت‌ها، اتوبان، نزدیکی به پایتخت، وجود شهرک‌های صنعتی، گردشگری و غیره دارد شرایط خوبی در بحث سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت، کشاورزی، بسته‌بندی، انرژی و گردشگری در قزوین وجود دارد. 

علیخانی ابراز کرد: سرمایه‌گذارانی که وارد استان می‌شوند نسبت به سایر استان‌ها شرایط خوبی را دارند و وظیفه ما و همه دستگاه‌های دولتی این است که تسهیلگر باشیم. وی گفت: در این شرایط نامطلوب‌ اقتصادی، خواستار شکستن قانون نیستیم اما می‌توان قانون را قدری منعطف کرد و اگر جایی به تفسیر نیاز دارد تفسیر را به نفع سرمایه‌گذار انجام داد. 

مدیرکل جذب و سرمایه‌گذاری استان ادامه داد: در شرایط فعلی و کنونی باید کاری کنیم که سرمایه‌گذار تمایل به سرمایه‌گذاری پیدا کند و زمانی که وارد استان می‌شود برای رفع موانع سرمایه‌گذاری به او کمک کنیم. علیخانی افزود: سرمایه‌گذاری داخلی ما طبق روال خود پیش می‌رود. در حال حاضر ۲ سرمایه‌گذاری بزرگ‌ مس طارم با اشتغالِ مرحله اول برای ۴۵۰ نفر و دیار خودرو و سبلان‌خودرو را در پیش داریم. 

وی خاطرنشان کرد: در سرمایه‌گذاری دیار خودرو و سبلان‌خودرو زمین تحویل داده شده است و در مجموع برای ۶ هزار نفر اشتغال ایجاد می‌کنند. در این زمینه به‌صورت مستمر پیگیر کارها هستیم تا هر جایی که موانع سرمایه‌گذاری وجود دارد برطرف کنیم. 

این خبر را به اشتراک بگذارید