• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
سه شنبه 25 تیر 1398
کد مطلب : 66159
+
-

قزوین 1280 مسکن در دلفان می‌سازد

معاون امور عمرانی استاندار قزوین گفت: بنیاد مسکن استان قزوین متعهد شده است 1280 واحد مسکونی را تا ابتدای آذر سال جاری در شهرستان دلفان استان لرستان بسازد. علی فرخزاد در گفت‌وگو با فارس بیان کرد: استان قزوین از ساعات اولیه سیل که در ابتدای سال جاری به ‌وقوع پیوست برای امدادرسانی در استان لرستان و گلستان حاضر شد. 

وی ادامه داد: علی‌رغم این‌که استان قزوین نیز در این زمان درگیر سیل بود، اما ماشین‌آلات مختلفی از جمله لودر، کمپرسی، بابکت و ماشین‌‌آلات سنگین از جمله تجهیزات آتش‌نشانی و ماشین‌های جمع‌آوری زباله و تجهیزات مربوط به کف‌کش و تخلیه سیل را به مناطق سیل‌زده لرستان اعزام کرد و گروه‌های جهادی فعالیت خود را در این منطقه آغاز کردند. 

معاون امور عمرانی استاندار قزوین افزود: هلال‌احمر استان قزوین نیز به‌صورت تشکیلاتی به لرستان ورود پیدا کرد و در شهرستان پلدختر مشغول به فعالیت شد. فرخزاد گفت: بنیاد مسکن و بسیج‌ سازندگی استان قزوین نیز هم‌زمان در شهرستان دلفان وارد شدند و تعهد ساخت و مرمت تعدادی از واحدهای مسکونی را برعهده گرفتند. 

وی در مورد تعداد واحدهای احداثی تعهدشده اظهار کرد: تعهداتی که بنیاد مسکن استان قزوین در شهرستان دلفان دارد ساخت 1280 واحد مسکونی است. بسیج سازندگی استان قزوین نیز متعهد شده است 350 واحد را احداث و تعمیر کند. معاون امور عمرانی استاندار قزوین یادآور شد: واحدهای احداثی و تعمیری با تسهیلات و کمک‌های بلاعوض انجام می‌شوند و طبق برنامه‌ریزی‌هایی که وجود دارد زمان تحویل این تعداد واحد اول آذر سال جاری است. 

فرخزاد افزود: حدود 2 هفته بود که بنیاد مسکن استان قزوین واحدهای احداثی را در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه تحویل داده بود که سیل لرستان به‌ وقوع پیوست و استان قزوین به‌ عنوان استان معین شهرستان دلفان در نظر گرفته شد. همچنین پیش از آن نیز استان قزوین ستاد معین در شهرستان ورزقان استان آذربایجان ‌غربی بوده است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید