• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
سه شنبه 25 تیر 1398
کد مطلب : 66153
+
-

۷۴۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری در گردشگری قزوین

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور در سفر یک‌روزه به استان: این میزان سرمایه‌گذاری جایگاه قزوین را در حوزه گردشگری متحول می‌کند

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری کشور و معاون رئیس‌جمهوری روز گذشته به منظور بازدید از چند طرح گردشگری از قبیل مجتمع تفریحی بامسان، دهکده طبیعت، عمارت کلاه‌فرنگی و بنای عالی‌قاپو به استان قزوین سفر کرد. 

به گزارش ایرنا، سفر به الموت و نشست با سازمان‌های مردم‌نهاد استان قزوین در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی از دیگر برنامه‌های سفر علی‌اصغر مونسان به قزوین بود. رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری کشور در حاشیه این سفر گفت: در حال حاضر برای اعطای مجوز سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری ۲ ماه زمان لازم است که این رقم باید به ۱۰ روز کاهش یابد. 

مونسان بیان کرد: پروسه اداری اخذ مجوز در حوزه گردشگری باید در کشور کوتاه شود که در این زمینه اقداماتی نیز انجام شده است. اکنون برای سرمایه‌گذاری از ۱۸ دستگاه استعلام صورت می‌گیرد و لازم است که تعداد این دستگاه‌ها کاهش یابد یا تجمیع شود. وی با بیان این‌که دغدغه رئیس‌جمهوری کوتاه کردن فرایند اداری برای سرمایه‌گذاری است، افزود: با کوتاه شدن این مسیر ظرفیت‌های گردشگری قزوین نیز بیشتر شناسایی می‌شود. 

معاون رئیس‌جمهوری به ضرورت ساخت هتل پنج‌ستاره در حوزه گردشگری اشاره کرد و توضیح داد: این‌که در قزوین هتل پنج‌ستاره نداریم، خوب نیست و باید جایگاه استان در حوزه گردشگری متحول شود. مونسان با بیان این‌که استان قزوین به تهران نزدیک است و موقعیت جغرافیایی خوبی در کشور دارد، گفت: ۷۴۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری گردشگری در استان قزوین انجام می‌شود و نزدیکی این استان به مناطق شمالی سبب شده است تا جایگاه ویژه‌ای برای قزوین لحاظ کنیم. این میزان سرمایه‌گذاری جایگاه این استان را در حوزه گردشگری متحول می‌کند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید