• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
دو شنبه 24 تیر 1398
کد مطلب : 66110
+
-

فرانسه هم برای نبردهای فضایی آماده می‌شود

خبر
فرانسه هم برای نبردهای فضایی آماده می‌شود


پس از آمریکا، روسیه و چین حالا مقام‌های فرانسه هم اعلام کرده‌اند که در میان نیروهای نظامی خود شاخه نیروی نظامی فضایی را تشکیل می‌دهند. امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه به‌صورت رسمی اعلام کرده که به‌منظور اطمینان از پیشرفت و تقویت ظرفیت‌های فضایی فرانسه از‌ماه سپتامبر آینده یک مرکز فرماندهی فضایی در دل فرماندهی نیروی هوایی تشکیل خواهد شد.
به گزارش یورونیوز، فلورانس پارلی، وزیر دفاع فرانسه سال گذشته وعده داده بود که این کشور برای مقابله با «تهدیدهای فزاینده» خارجی در جریان «مسابقه نظامی‌سازی فضا» یک «راهبرد مستقل» در پیش می‌گیرد.
این اتفاق مدت کوتاهی پس از آن می‌افتد که دونالد ترامپ دستور تشکیل نیروی فضایی به‌عنوان شاخه ششم ارتش آمریکا را داد. بعد از زمین، هوا و دریا چندین سال است که فضا در کنار حوزه سایبری به حوزه‌های دیگر رقابت کشورها تبدیل شده است. به‌طور کلی جنگ فضایی جنگی است که در فضای بیرونی (خارج از جو یا اتمسفر کره‌زمین) صورت می‌گیرد و معمولاً در آن از موشک‌های زمین به هوا یا هوا به هوا، برای از بین بردن ماهواره‌ها استفاده می‌شود. در جنگ‌های فضایی ماهواره‌های جاسوسی و نظامی و نظارتی، از بین می‌روند.
آمریکا سازمانی به نام فرماندهی فضایی برای مقابله با اینگونه حملات و انجام عملیات‌های فضایی داشت که در سال ۲۰۰۲ با سازمان فرماندهی راهبردی ایالات‌متحده ادغام شد.
گزارش‌هایی طی سال‌های اخیر منتشر شده که نشان می‌دهد روسیه و چین در حال توسعه سریع‌تر جنگ‌افزارهای فضایی هستند که در سال‌های آتی قابل بهره‌برداری خواهند بود.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید