• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
دو شنبه 24 تیر 1398
کد مطلب : 66069
+
-

صدور بیمه نامه خودروهای سایپا متوقف شد


به‌دلیل افزایش بدهی شرکت سایپا به شرکت‌های بیمه، تا سقف هزار میلیارد تومان، صدور بیمه‌نامه خودروهای آماده تحویل این شرکت متوقف شد.

به گزارش همشهری، بدهی شرکت سایپا به شرکت‌های بیمه به قدری افزایش یافته که دیگر هیچ شرکت بیمه‌ای با این شرکت کار نمی‌کند و روند صدور بیمه‌نامه شخص ثالث این شرکت متوقف شده است. سایپا هنوز مبلغ بیمه‌نامه شخص ثالث را از مشتری‌ها کسر می‌کند و مبالغی را که از مشتری‌ها بابت حق بیمه دریافت می‌کند در حساب‌های خود ذخیره می‌کند اما آن را به شرکت‌های بیمه نمی‌پردازد.این موضوع را دیروز مصطفی زندی، مدیرروابط عمومی بیمه مرکزی هم تأییدکرد و گفت: سایپا حق بیمه را از مردم دریافت کرده، اما به‌حساب شرکت‌های بیمه واریز نکرده است.

رئیس سندیکای بیمه گران ایران هم در این‌باره گفت: مذاکرات با سایپا به نتیجه نرسیده، صبر شرکت‌های بیمه هم تمام‌شده و از این پس هیچ بیمه‌نامه‌ای برای خودروهای تولید شده صفر کیلومتر شرکت سایپا صادر نخواهد شد. محمد علیپور درباره جزئیات صدور بیمه‌نامه شخص ثالث برای خودروهای صفرکیلومتر سایپا گفت: سایپا یک هزار میلیارد تومان به شرکت‌های بیمه بابت صدور بیمه‌نامه شخص ثالث بدهکار بوده که از ۲ سال پیش تاکنون انباشته شده است. او توضیح داد: سایپا، پول صدور بیمه‌نامه شخص ثالث خودروهای صفر کیلومتر را به‌صورت نقد از مردم دریافت می‌کند، اما نزد خود نگه می‌دارد. او اضافه کرد: تاکنون چندین بار با سایپا برای دریافت مطالبات توافق کرده‌ایم، اما این شرکت تاکنون از اجرای همه آنها خودداری کرده است. علیپور گفت: همراهی با این شرکت در ماه‌های گذشته کارساز نبوده و این شرکت، توجهی به اجرای توافق ندارد. علیپور تأکیدکرد: طلبی که شرکت‌های بیمه از سایپا دارند، از سود سالانه همه شرکت‌های بیمه بیشتر است.

این خبر را به اشتراک بگذارید