• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
دو شنبه 24 تیر 1398
کد مطلب : 66029
+
-

افزایش قیمت بلیت‌های هواپیما از مبدأ اهواز

طی روزهای اخیر قیمت بلیت‌های هواپیما از مبدا اهواز به مناطق مختلف کشور افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته و همین موضوع به کاهش سفرهای هوایی از فرودگاه این شهر منجر شده است. به گزارش ایسنا، قیمت بلیت اهواز - تهران که پرتردد‌ترین مسیر پروازی خوزستان محسوب می‌شود، در برخی از روزها به بیش از 900 هزار تومان هم رسیده است.

رئیس انجمن آژانس‌های هواپیمایی خوزستان با انتقاد از گرانی نرخ بلیت هواپیما گفت: با سیاست‌گذاری سازمان هواپیمایی کشور در زمینه آزادسازی نرخ بلیت‌ها، دیگر اقشار ضعیف جامعه نمی‌توانند با هواپیما تردد کنند و این مساله باعث کاهش رغبت مردم به سفر با این وسیله نقلیه شده است.

«امید خوانساری» در خصوص قیمت بلیت‌های هواپیما اظهار کرد: سازمان هواپیمایی کشوری دیگر سیاست نرخی ندارد و این مساله باعث شده است قیمت پروازها بر اساس عرضه و تقاضا تعیین شود. وی افزود: شرکت‌های هواپیمایی بر اساس نوع خدماتی که به مسافر ارائه می‌دهند، قیمت بلیت را خودشان تعیین می‌کنند و این مساله باعث شده است به نوعی شاهد افزایش قیمت بلیت‌ها به‌ویژه در ایام تابستان و مسیرهای پرتردد باشیم.

این مسئول بیان کرد: این‌که قیمت بلیت‌ها از یک حداقل شروع می‌شود و هیچ سقفی نیز برای آن وجود ندارد، مساله‌ای است که باید مورد توجه قرار بگیرد و سازمان هواپیمایی کشور باید راهکاری جز آزاد‌سازی نرخ بلیت‌ها در نظر بگیرد. خوانساری گفت: با توجه به وضعیت درآمدی مردم، شرایط به وجود آمده در زمینه بلیت هواپیماها یک معضل است که باید برای حل آن برنامه‌ریزی صورت بگیرد و تدابیر مناسبی اندیشیده شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید