• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
دو شنبه 24 تیر 1398
کد مطلب : 66021
+
-

سرقت کابل؛ دلیل خاموشی‌ها در اهواز

سرقت کابل‌های برق از جمله معضل‌های شهر اهواز است که مردم با آن دست و پنجه نرم‌ می‌کنند. به گزارش تسنیم، حدود یک ماه از خاموشی خیابان دکتر شریعتی در محدوده چهارراه نادری اهواز می‌گذرد. این چهار‌راه پرترددترین بخش بازار اهواز است که روزانه مردم این شهر برای خرید مایحتاج خود به آن مراجعه می‌کنند.

در روزهای اخیر، همزمان با گرم‌تر شدن هوا در خوزستان، مردم بیشتر غروب‌ها و ابتدای شب را برای خرید و بازار رفتن انتخاب می‌کنند. اما خاموشی‌ها در خیابان شریعتی، به دلیل آمار بالای سرقت کابل، تردد شهروندان را در آن کاهش داده و بازاریان را با مشکل مواجه کرده است.کسبه خیابان شریعتی می‌گویند که بیشتر از 4 سال است این خیابان مشکل روشنایی دارد و هر بار به مسئولان می‌گویند، اقدامی صورت نمی‌گیرد و مشکل حل نمی‌شود.

مدیر امور برق ناحیه 3 اهواز در خصوص علت خاموشی چراغ‌های خیابان نادری اظهار کرد: به دلیل زمینی بودن کابل‌های روشنایی، 5 کیلومتر از کابل‌های برق این خیابان به ‌تدریج سرقت شده است.«سعید احترامی» با بیان این‌که قرار است برای دور ماندن کابل‌ها از دست سارقان، کابل‌های هوایی را جایگزین کابل‌های زمینی کنیم، ادامه داد: تغییر کابل‌های زمینی به هوایی برای  جلوگیری از سرقت کابل‌ها به دست سارقان است. وی با اشاره به این‌که چراغ‌ها مشکلی ندارند و فقط سرقت سیم‌هاست که سبب خاموشی می‌شود، گفت: سرقت کابل‌های زمینی متعلق به چراغ‌های خیابان 30 متری هم باعث خاموشی در این منطقه شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید