• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 24 تیر 1398
کد مطلب : 65974
+
-

گزارش ۲۰۱ مورد کودک‌آزاری در بوشهر

هم‌اکنون ۷۶ هزار و ۶۴۱ نفر تحت پوشش خدمات حمایتی بهزیستی استان بوشهر هستند و 3 هزار نفر نیز پشت نوبت قرار دارند.

به گزارش ایرنا، مدیر کل بهزیستی استان بوشهر در نشست شورای اداری استان بوشهر افزود: از سال ۱۳۹۶ مستمری افراد تحت پوشش این سازمان 5/3‌برابر شده که این افزایش نسبت به ادوار گذشته بسیار چشمگیر است.

«علی پولادی ری‌شهری» افزود: بهزیستی استان بوشهر اکنون در حوزه توان‌بخشی ۲۲ هزار و ۸۵۳ نفر تحت پوشش دارد که از این شمار ۱۹ هزار و ۱۰۰ نفر به علت اختلالات ژنتیکی و مادرزادی و مابقی نیز به علت تصادفات نیازمند خدمات توان‌بخشی هستند. وی اضافه کرد: در حوزه زنان سرپرست خانوار نیز هم‌اکنون 50۴۹ نفر زیر پوشش هستند که با احتساب جمع خانواده‌ها جمعیت آنان به ۱۶ هزار و ۵۷۹ نفر می‌رسد.

 مدیر کل بهزیستی استان بوشهر یادآور شد: برای تأمین مسکن افراد زیر پوشش در سال گذشته ۳۵۳ واحد به تک‌معلولان و زنان سرپرست خانوار و ۶۲‌واحد نیز برای خانواده‌های دارای ۲ معلولی در استان بوشهر واگذار شد.

پولادی ری‌شهری بیان کرد: با حمایت‌های ویژه استاندار تفاهم‌نامه‌های ساخت مسکن مددجویان و معلولان به تعداد ۳۰۰ واحد و نخستین مجتمع فرهنگی، رفاهی و آموزشی تراز معلولان کشور در بوشهر تدوین شده که انتظار می‌رود عملیات اجرایی آنها به‌زودی آغاز شود. 

وی ادامه داد: پارسال ۳۸ هزار و ۱۲۸ نفر کودک در طرح غربالگری زیر پوشش طرح تنبلی چشم قرار گرفتند که در این زمینه 4 مرکز مشاوره ژنتیک فعال است. پولاری ری‌شهری افزود: در حوزه غربالگری شیرخواران و نوزادان در بخش شنوایی‌سنجی در سال گذشته ۱۷ هزار و ۴۱۰ نفر تحت پوشش قرار گرفتند. 

وی بیان کرد: همچنین پارسال ۲۰۱ مورد کودک‌آزاری در استان بوشهر گزارش شد که در این زمینه ۲۱ مورد به شکل جسمی، ۹۱ مورد عاطفی و ۸۷ مورد به صورت غفلت و نادیده‌انگاری کودک بوده است.

پولادی ری‌شهری اضافه کرد: از مجموع ۲۰۱‌کودک‌آزاری گزارش‌شده در استان ۱۷۷ مورد آن در بوشهر رخ داده است. وی گفت: از این کودکان ۵۶کودک از طرف پدر، ۴۲ نفر از طرف مادر، ۲۲ کودک از طرف خواهر و برادر و مابقی توسط افراد دیگر مورد آزار و اذیت قرار گرفتند. پولاری ری‌شهری اظهار کرد: از مجموع افراد آزاردهنده کودکان در استان بوشهر ۲۸‌نفر بی‌سواد، ۵۰ نفر دارای مدرک ابتدایی، ۱۰۴ نفر تحصیلات راهنمایی تا دیپلم و ۱۹ نفر نیز با تحصیلات بالای دیپلم بودند.

مدیر کل بهزیستی استان بوشهر در مورد کودک‌آزاری اخیر در بوشهر بیان کرد: مجموعه بهزیستی استان در این زمینه به طور کامل به وظیفه خود عمل کردند. پولادی ری‌شهری ادامه داد: در این مورد از تمامی رسانه‌های استان و کشور بابت انعکاس درست و واقعی مطالب قدردانی می‌شود، هرچند برخی از افراد هم نسبت به انعکاس وقایع اغماض ورزیدند.

وی گفت: همچنین در یک سال گذشته در حوزه همسرآزاری در این استان ۲۱۷ مورد گزارش شد که در این زمینه ۸۲ مورد به علت تندخویی در محیط خانواده، ۶۱ مورد به دلیل اعتیاد و ۵۴ مورد به دلیل بیکاری بوده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید