• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 24 تیر 1398
کد مطلب : 65924
+
-

کسب و کار روستاییان کهگیلویه و بویراحمد رونق می‌گیرد

روستا
کسب و کار روستاییان کهگیلویه و بویراحمد رونق می‌گیرد

مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح‌های هر روستا یک محصول، روستاهای بدون بیکار و صندوق خرد زنان روستایی از جمله برنامه‌های این صندوق برای گره‌گشایی از مشکلات بیکاری در روستاهای این استان است.

«ارسلان حسن‌پور» به ایرنا اعلام کرد: باغچه جلیل به عنوان پایلوت طرح روستای بدون بیکار در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده است.
وی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری در سال ۱۳۷۲ به این روستا اظهار کرد: با تشخیص کمیته برنامه‌ریزی و با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی قرار است این طرح در روستای مذکور اجرا شود.

مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بر اساس این طرح، کارشناسان صندوق کارآفرینی امید در روستای باغچه جلیل مستقر می‌شوند و در مورد اجرای کسب و کارهای کوچک به اهالی مشاوره‌ می‌دهند و سپس برای پرداخت تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت به متقاضیان برنامه‌ریزی خواهد شد.

حسن‌پور ابراز کرد: با توجه به شرایط اقلیمی روستای بن زرد برای تحقق هر روستا یک محصول، این روستا به دهکده زعفران تبدیل خواهد شد و تاکنون با حمایت صندوق کارآفرینی 7 مزرعه کشت زعفران در این روستا ایجاد شده است.

وی با بیان این‌که طرح هر روستا یک محصول از سال ۱۳۹۶ تاکنون در روستای سربیشه از توابع گچساران شروع شده و در سال ۱۳۹۷ بیش از ۶۰ فقره تسهیلات اشتغال کوچک به هنرمندان صنایع دستی این روستا پرداخت شده است پرداخت تسهیلات اشتغال‌زا و برنامه‌ریزی برای بازاریابی از برنامه‌های در دست اجرا برای تبدیل این روستا به دهکده صنایع دستی است.
حسن‌پور اجرای صندوق‌های خرد زنان در روستاهای شاخص شهرستان‌های باشت، کهگیلویه و چرام از دیگر برنامه‌ها بر اساس توانمندی‌های هر منطقه برای تحقق اشتغال پایدار است.

 مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح دام‌پروری در شهرستان بهمئی شروع شده و تاکنون ۱۵ فقره تسهیلات در این زمینه به متقاضیان پرداخت شده است. وی گفت: ۴۵۲ میلیارد ریال اعتبار از ابتدای سال گذشته از محل تسهیلات اشتغال روستایی و عشایر این صندوق در استان به متقاضیان پرداخت کرده است.
حسن‌پور افزود: این میزان تسهیلات برای اجرای ۷۷۲ طرح اقتصادی پرداخت شده است و بهره‌برداری از آنها زمینه اشتغال بیش از 1700 نفر را فراهم می‌کند.

وی با بیان این‌که میزان اعتبار ابلاغ‌شده به صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد از محل تسهیلات روستایی و عشایر ۶۴۶ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال بوده است افزود: بخش عمده‌ای از اعتبارات جذب شده است. حسن‌پور از افزایش سقف تسهیلات پرداختی برای ایجاد اشتغال پایدار از سوی این صندوق خبر داد و گفت: سقف تسهیلات برای هر طرح که پیش از این ۲۰ میلیارد ریال بود، به ۴۰ میلیارد ریال در سال جاری افزایش یافته است.

وی عنوان کرد: تسهیلات اشتغال صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد در بخش‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، صنعت و معدن، کشاورزی و فناوری اطلاعات، ورزش و خدمات پرداخت شده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید