• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 24 تیر 1398
کد مطلب : 65964
+
-

توقف استحصال غیرقانونی زمین از دریا

گوناگون
توقف استحصال غیرقانونی زمین از دریا

مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست بوشهر گفت: در 3 ماه امسال چند فقره استحصال فاقد مجوز زمین از دریا در‌استان بوشهر متوقف و برای متخلفان پرونده قضایی تشکیل شد.

به گزارش فارس، «فرهاد قلی‌نژاد» اظهار کرد: استحصال اراضی از دریا یکی از اقدام‌های مخربی است که خسارت فراوانی به اکوسیستم‌های دریایی به‌ویژه زیستگاه مرجانی وارد می‌کند.
مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست بوشهر افزود: در برخی از سواحل استحصال زمین از دریا برای ساخت و استقرار صنایع انجام می‌شود که در بوشهر هم از سال‌های پیش بخشی از سواحل به‌ویژه در عسلویه و کنگان استحصال شده است.

وی ادامه داد: هر گونه استحصال دریا و آسیب به اکوسیستم سواحل غیرقانونی و استحصال‌های ضروری نیازمند گرفتن مجوز و مطالعه‌های زیست‌محیطی دارد.
قلی‌نژاد اظهار کرد: استحصال زمین از دریا علاوه بر الزام به دریافت مجوز از سازمان محیط زیست، نیازمند صدور مجوز از سایر ارگان‌های متولی مانند وزارت نیرو و سازمان بنادر و دریانوردی نی هست.

وی یادآور شد: برخی از سواحل بوشهر زیستگاه آب‌سنگ‌های مرجانی و انواع گونه‌های جانوری ارزشمند از نظر زیست‌محیطی است که این مهم مقابله با استحصال دریا در استان را بیش از پیش ضرورت بخشیده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید