• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 23 تیر 1398
کد مطلب : 65704
+
-

خرید 400 هزار تن گندم از کشاورزان لرستان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از خرید 400 هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان خبر داد. به گزارش ایسنا، «چنگیز ابراهیمی» بیان کرد: 245 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم آبی و دیم اختصاص یافته است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت حدود 400 هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان خریداری شود.

وی افزود: 55 مرکز خرید گندم در سطح استان با نیروی انسانی مجرب و امکانات لازم بر افت، کمیت و کیفیت محصول خریداری شده از کشاورزان نظارت می‌کنند و تاکنون نیز 91 هزار تن گندم به مراکز خرید تحویل داده شده است. ابراهیمی با بیان این‌که لرستان دارای مقام هفتم تولید گندم در کشور است و با اقدامات انجام شده و همچنین استفاده از ارقام پربازده و رعایت اصول زراعی این مقام ارتقا خواهد یافت، گفت: 150 هزار بهره‌بردار در حوزه زراعت استان لرستان مشغول کار هستند.

این مسئول اظهار کرد: سطح قابل توجهی از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم، جو و کلزا اختصاص یافته و بیش از 80 درصد از مزارع نیز به وسیله ماشین‌آلات مکانیزه برداشت می‌شود. اما در سال زراعی جاری به دلیل وقوع سیل و بارندگی‌های عظیم بسیاری از راه‌های ارتباطی، جاده‌های بین مزارع و پل‌ها تخریب شدند و ورود کمباین‌های مهاجر به این استان کم شد.

وی ادامه داد: ولی با پیگیری‌های انجام شده و زحمات و همکاری صمیمانه فرمانداران، بخشداری‌ها، نیروی انتظامی و دادستانی محترم در سطح استان و وزارتخانه متبوع، از طریق کمباین‌داران استان فارس، کمباین به اندازه کافی وارد استان و مشکل رفع شد.ابراهیمی گفت: برداشت گندم در شهرستان‌های پلدختر، کوهدشت، رومشگان و چگنی انجام شده و در بقیه شهرستان‌ها هم به مرور در حال انجام است.

این خبر را به اشتراک بگذارید