• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
یکشنبه 23 تیر 1398
کد مطلب : 65631
+
-

رونق گردشگری کرمان با مشارکت بخش خصوصی

گردشگری
رونق گردشگری کرمان با مشارکت بخش خصوصی

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان این‌که داشتن تعامل سازنده با بخش خصوصی در اولویت است، گفت: باید توسعه صنعت رو به رشد گردشگری را جدی گرفت و فراتر از حرف به آن عمل کرد. 

به گزارش ایسنا «فریدون فعالی» افزود: حضور بخش خصوصی در کنار اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان از الزامات است و به دنبال توسعه و رونق صنعت گردشگری این استان با مشارکت و تعامل سرمایه‌گذاران بخش‌خصوصی هستیم و از آن‌ها برای به ثمر رسیدن پروژه‌ها حمایت می‌کنیم. 

وی با تاکید بر این‌که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمانی فرابخشی است و باید در سایه نظم، تعامل و همکاری و با بهره‌گیری از مباحث کارشناسی فعالیت کند، افزود: داشتن زمان‌بندی در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های سازمانی، بسیار تاثیرگذار است که باید در اولویت کارها قرار گیرد. 

فعالی با تاکید بر این‌که سازمان میراث‌فرهنگی 3 وظیفه مهم در کنار سایر وظایف خود بر عهده دارد، گفت: داشتن تعامل سازنده با بخش خصوصی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این سازمان، در جهت توسعه صنعت گردشگری است. 

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: لازمه توسعه گردشگری انجام مأموریت‌های تاثیرگذار بر حوزه‌های مختلف میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است که موفقیت در این مأموریت‌ها منوط به تلاش و برنامه‌‌ریزی مناسب است. 

فعالی با بیان این‌که تحقق اهداف صنعت گردشگری به عنوان مهم‌ترین محور توسعه استان کرمان نیازمند همدلی و هم‌افزایی بین بخشی است، افزود: باید توسعه این صنعت رو به رشد را جدی گرفت و فراتر از حرف به آن عمل کرد.


اجرای طرح هادی گردشگری در منطقه بیدخوان بردسیر

همچنین بخشدار مرکزی بردسیر از اجرای فاز دوم طرح هادی ویژه منطقه بیدخوان به عنوان روستا‌های هدف گردشگری توسط بنیاد مسکن خبر داد. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، امامی افزود: منطقه بیدخوان شامل 4 روستای باب‌کهن، باب‌زیتون، ده‌بالا و خواجه‌سهیل مناظر بکر و طبیعتی وصف‌نشدنی دارند که پس از ارزیابی و اولویت‌بندی جاذبه‌های اکوتوریسم به عنوان روستا‌های هدف گردشگری انتخاب شدند و اجرای چندین طرح ویژه گردشگری و تکمیل زیرساخت‌ها در آن‌ها در حال انجام است. 

وی هدف از اجرای طرح مذکور را کمک به توسعه پایدار روستا‌ها به‌ویژه در بخش‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و زیست‌محیطی دانست و افزود: با اجرای طرح‌های هادی و تکمیل زیرساخت‌های گردشگری پتانسیل‌های منطقه بیدخوان در آینده نزدیک شکوفا خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید