• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
یکشنبه 23 تیر 1398
کد مطلب : 65620
+
-

تعیین تکلیف ورزشگاه نیمه‌تمام خلیج ‌فارس

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری: کارگروهی به ریاست مدیرکل دفتر فنی استانداری تشکیل می‌شود و تخلفات صورت گرفته در این مجموعه ورزشی را  پیگیری خواهد کرد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با اشاره به وضعیت فعلی مجموعه ورزشی خلیج‌ فارس بندرعباس گفت: این ورزشگاه با حدود ۲۰ هزار نفر گنجایش جزو 20 ورزشگاه بزرگ و از نظر نورپردازی، یکی از 10 ورزشگاه برتر کشور است. 

به گزارش ایسنا وی اضافه کرد: این مجموعه ورزشی با صرف هزینه 22 میلیارد تومای در سال 89 با برگزاری بازی 2 تیم آلومینیوم هرمزگان و استقلال اهواز و با پیشرفت فیزیکی 95 درصد افتتاح شد اما متأسفانه بعد از گذشت حدود ۱۰ سال همچنان نواقص این مجموعه ورزشی رفع نشده است. 

 «رضا مدرس» تأکید کرد: ورزشگاه خلیج ‌فارس هم‌اکنون در اختیار اداره کل ورزش و جوانان استان قرار گرفته که از زمان راه‌اندازی تاکنون عدم نگهداری مناسب نیز به‌تدریج باعث فرسودگی و ناکارآمد شدن آن شده است.  

وی هزینه‌های بالای نگهداری مجموعه ورزشی خلیج‌ فارس را تنها دلیل تغییر کاربری برخی بخش‌های این ورزشگاه توسط اداره ورزش و جوانان دانست و بیان کرد: به دلیل هزینه‌های بالای نگهداری ورزشگاه، اداره کل ورزش و جوانان استان هرمزگان طبق ماده 88 اقدام به تغییر کاربری بخش‌هایی از این مجموعه کرد. 

وی با بیان این‌که وضعیت فعلی مجموعه ورزشی خلیج‌ فارس بندرعباس به‌هیچ‌عنوان برایم قابل ‌قبول نیست، افزود: شرایط فعلی این ورزشگاه با توجه به حجم عظیم اعتبارات مصرف‌شده در آن غیرقابل‌قبول است و تا زمانی که وضعیت آن مشخص نشود این موضوع از طریق استانداری پیگیری خواهد شد.  مدرس با انتقاد از وضعیت موجود این ورزشگاه تشریح کرد: برای آگاهی از دلیل بروز چنین مسائلی درباره ورزشگاه خلیج‌فارس بندرعباس، کارگروهی به ریاست مدیر کل دفتر فنی استانداری و متشکل از نمایندگانی از دستگاه‌های نظارتی تشکیل و با بررسی‌های مورد نیاز تخلفات و موارد موجود درباره این مجموعه ورزشی پیگیری خواهد شد. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار افزود: نامه‌ای با تأیید استاندار به وزیر ورزش و جوانان درباره بهره‌برداری نادرست از این مجموعه ارسال و طی 14 روز آینده یک گزارش جامع از مسائل پیرامون ورزشگاه خلیج‌ فارس بندرعباس تهیه و در جلسه شورای فنی ارائه خواهد شد. مدرس با بیان این‌که باید برای پایان کار و تحویل مجموعه ورزشی خلیج‌ فارس به اداره ورزش و جوانان استان توسط پیمانکار ضمانت دریافت می‌شد، افزود: پروژه با پیشرفت فیزیکی 95 درصد تحویل داده شده است.

 چنانچه تحویل موقت صورت گرفته باید پیمانکار بنا به تعهد خود اقدام به اتمام پروژه و واگذاری به اداره کل ورزش و جوانان می‌کرد اما رها شدن پروژه توسط پیمانکار از مواردی است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید