• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 23 تیر 1398
کد مطلب : 65613
+
-

بی‌دقتی شرکت زغال‌سنگ عامل آتش‌سوزی در ختان

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان از حریق درختان بلوار زغال سنگ در قسمت شهرک زغال سنگ خبر داد. 

 «علی عسکری» در گفت‌و‌گو با ایسنا افزود: در ساعت 17:45 بیست‌ویکم تیرماه از وقوع این حادثه مطلع شدیم و بلافاصله از 4 ایستگاه آتش‌نشانی ماموران را برای اطفای آن اعزام کردیم. 

همچنین مدیر روابط عمومی شهرداری کرمان از اخطارهای شفاهی سازمان آتش‌نشانی درخصوص احتمال آتش‌سوزی به شرکت معادن زغال سنگ کرمان خبر داد و گفت: زمانی که سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهری کرمان مشاهده کردند این شرکت به اخطارهای شفاهی بی‌توجه است، یک اخطار کتبی به آن‌ها داد.

 همچنین یک اخطار کتبی از سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری کرمان به این شرکت داده شد، اما آن‌ها به این اخطارهای شفاهی و کتبی بی‌توجهی کردند. 

 «سیدرضا میرحسینی» افزود: داخل شرکت معادن زغال سنگ کرمان واقع در بلوار شهید صدوقی کرمان تعداد زیادی درخت سرو و کاج وجود دارد. باید مد نظر داشت برگ‌های سوزنی درخت کاج زمانی که خشک می‌شوند مستعد آتش‌سوزی هستند و در صورتی که خاشاک و برگ‌های خشکی که زیر این درختان است جمع‌آوری نشود، احتمال آتش‌سوزی وجود دارد. 

وی با بیان این مطلب که محوطه شرکت زغال سنگ کاملاً محصور است، تاکید کرد: آتش‌سوزی در داخل محوطه شرکت معادن زغال سنگ به‌وقوع پیوسته است و در محوط عمومی تحت نظارت شهرداری نبوده است. 

همچنین 2 مرتبه از شهرداری به این شرکت اخطار کتبی در خصوص احتمال وقوع آتش‌سوزی داده شده بود. 

وی با اشاره به وقوع آتش‌سوزی در ساعت 17:45 در محوطه این شرکت عنوان کرد: با وجود تلاش 2 ساعته آتش‌نشانان بیش از 20 اصله درخت در این آتش سوختند.  

میرحسینی از مهار آتش در ساعت 19:45 خبر داد و گفت: بی‌دقتی مجموعه شرکت زغال سنگ یکی از دلایل اصلی این آتش‌سوزی است؛ اما علت اصلی آن هنوز مشخص نیست و شهرداری میزان خسارت را محاسبه و از شرکت زغال سنگ مطالبه خواهد کرد تا بتواند فضای سبز جایگزین آن کند. 

هرچند درختانی که در این آتش سوختند تنومند بودند و این فضای سبز جایگزین مطلوب آن نمی‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید