• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
یکشنبه 23 تیر 1398
کد مطلب : 65628
+
-

برخورد با تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی

رئیس کل دادگستری هرمزگان اظهار کرد: دستگاه قضایی با هرگونه تغییر کاربری غیرقانونی در زمین‌های کشاورزی با جدیت برخورد می‌کند.

 به گزارش ایرنا‌ «علی صالحی» در دیدار با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بیان کرد: باید برای حفاظت از عرصه‌های ملی و منابع طبیعی، گشت‌های حفاظت از این اراضی با هم‌افزایی دستگاه‌های متولی در این حوزه تقویت شود. 

رئیس شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان در این نشست بر لزوم مقابله با دست‌اندازی سودجویان به اراضی کشاورزی تاکید کرد و خواستار هم‌افزایی برای تقویت توان گشت‌زنی همه دستگاه‌ها اعم از منابع طبیعی، امور اراضی و مسکن و شهرسازی شد. 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال رونق تولید، باید به درآمد کشاورزان توجه ویژه‌ای داشت؛ زیرا گردش چرخ‌های تولید مواد غذایی کشور در گرو فعالیت این قشر است. 

صالحی با اشاره به نقش مهم حوزه کشاورزی در اقتصاد کشور تأکید کرد: دستگاه قضایی برای حفظ عرصه‌های طبیعی و اراضی کشاورزی به عنوان سرمایه‌های نظام و تحویل آن به نسل‌های آینده به صورت شبانه‌روزی آماده همکاری با دستگاه‌های متولی است. 

وی ضرورت نظارت مستمر بر بازار عرضه محصولات کشاورزی و دامی، رفع مشکلات اشتغال در روستاها، صیانت از امنیت غذایی جامعه و لزوم توجه ویژه به بهداشت عمومی در حوزه دام‌پزشکی را نیز مورد اشاره قرار داد و بر تلاش هرچه بیشتر مسئولان دستگاه‌های متولی برای حل مشکلات این حوزه‌ها تاکید کرد. 

 «علی باقرزاده‌همایی»، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان، نیز در این نشست گزارشی از وضعیت مبارزه با آفت ملخ صحرایی، وضعیت کشت سبزی و صیفی در استان و واگذاری اراضی شرق استان برای تولید میگوی پرورشی به مردم و بومیان منطقه ارائه داد.

این خبر را به اشتراک بگذارید