• جمعه 30 شهریور 1403
  • الْجُمْعَة 16 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 20
یکشنبه 23 تیر 1398
کد مطلب : 65581
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/47AJ
+
-

افتتاح 3پارک جدید در کرمان

شهردار منطقه 3 کرمان از بهره‌برداری 3 پارک تا پایان تابستان امسال در منطقه 3 شهر کرمان خبر داد. 

 «رامین امیرمداح» در گفت‌و‌گو با مهر افزود: پارک بانوان که به نام آفتاب نام‌گذاری شده است طراحی خاص و ویژه‌ای دارد و تاکنون بیش از ۶۰ درصد پیشرفت داشته است. 

وی با اشاره به این‌که برای توسعه فضای سبز منطقه برنامه‌های زیادی در دستور کار قرار گرفته است، افزود: با توجه به رویکرد شهردار کرمان مبنی بر ایجاد پارک بانوان در 4 منطقه شهر کرمان، ایجاد پارک بانوان در منطقه 3 نیز در دستور کار قرار گرفته است. 

شهردار منطقه 3 کرمان گفت: این پارک هم‌اکنون در کوچه شماره ۱۶ خیابان شیخ‌احمد کافی شمالی در حال ساخت است و به زودی تا پایان تابستان به بهره‌برداری می‌رسد. 

امیرمداح عملیات اجرایی پارک بانوان (آفتاب) را از سال گذشته ذکر و تصریح کرد: این پارک ۱۶ هزار و ۲۰۰ متر‌ مربع مساحت دارد و به طور خاص و مناسبی برای بانوان طراحی شده است. 

وی گفت: علاوه بر این که امکانات یک پارک کامل در پارک بانوان دیده شده، امکانات ویژه‌ای هم در آن وجود دارد که مختص بانوان است. 

شهردار منطقه 3 کرمان از جمله امکانات این پارک را آلاچیق‌های خاص، مکان‌هایی برای بازی کودکان و ورزش بانوان، پیست دوچرخه‌سواری و مسیر پیاده‌روی دانست و گفت: این پارک به طور کامل محصور است و به طور ویژه برای بانوان در نظر گرفته شده است. 


بهره‌برداری از پارک خبرنگار تا پایان تابستان

امیرمداح همچنین احداث پارک خبرنگار را از جمله اقدامات منطقه 3 برای افزایش سرانه فضای سبز ذکر کرد و گفت: این پارک در شهرک خواجو واقع شده و ۷۰ درصد پیشرفت دارد. 

امیرمداح مساحت این پارک را ۱۰ هزار متر‌ مربع عنوان کرد و گفت: این پارک تا پایان تابستان به بهره‌برداری می‌رسد و با توجه به این‌که جمعیت بالایی درآن مناطق زندگی می‌کنند این پارک به گونه‌ای طراحی شده که جواب‌گوی جمعیت آن منطقه باشد؛ بنابراین امکانات آن مناسب و متناسب با جمعیت آن منطقه است. 

وی امکانات در نظر گرفته شده برای پارک خبرنگار را شامل پیست دوچرخه‌سواری، مسیر پیاده‌روی، مجموعه بازی کودکان، آلاچیق، وسایل تندرستی و آب‌نما دانست و تصریح کرد: پارک در نظر گرفته شده برای شهرک خواجو پارک کاملی است که امیدواریم مورد رضایت شهروندان قرار گیرد. 

شهردار منطقه 3 همچنین به احداث پارک در چهارراه آسیاباد اشاره کرد وگفت: عملیات اجرایی این پارک در اواخر سال گذشته شروع شده و تا پایان تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد. 

وی افزود: کف‌سازی و ایجاد نیمکت در این پارک انجام شده و ایجاد آب‌نما، وسایل تندرستی و کار نورپردازی این پارک نیز به اتمام رسیده است. 


بازسازی پارک‌ها در شهر کرمان

شهردار منطقه 3 در ادامه به بهسازی و بازسازی چند پارک در شهر کرمان اشاره کرد و گفت: با توجه به تجربه خوب بهسازی پارک مطهری و استقبال مردم از این پارک، بهسازی پارک هدایت و پارک استاد شهریار نیز در سال جاری در دستور کار قرار گرفته است. 

وی افزود: در این پارک پیاده‌روها ترمیم، بازسازی و روشنایی پارک تکمیل شده است و با گذاشتن ست ورزشی و وسایل بازی جدید، این پارک جان تازه‌ای گرفته است. 

امیرمداح در مورد بهسازی پارک استاد شهریار در ابتدای پانصد دستگاه گفت: این پارک نه‌تنها بهسازی می‌شود، بلکه از لحاظ وسعت نیز گسترش پیدا می‌کند که در حال حاضر کار طراحی آن انجام شده و از مردادماه عملیات اجرایی برای بازسازی آن شروع می‌شود. 

شهردار منطقه 3 کرمان با اشاره به این‌که پارک استاد شهریار بسیار قدیمی و فرسوده است، افزود: این پارک به بازسازی کامل نیاز دارد و از لحاظ روشنایی و به خصوص امکانات، تغییر پیدا می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید