• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 22 تیر 1398
کد مطلب : 65574
+
-

آشتی پیشکسوتان کردستان‌ با‌ کشتی

رئیس جدید هیات کشتی کردستان اولویت خود را توسعه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری زیرساخت‌ها برای ارتقای این رشته ورزشی در استان عنوان کرد

ورزش
آشتی پیشکسوتان کردستان‌ با‌ کشتی

رسیدن به ثبات مدیریتی در هیات کشتی کردستان بعد از سال‌ها، نوید روزهای بهتر را برای ورزش اصلی استان می‌دهد و همه در انتظار روزهای بهتری برای این رشته در کردستان هستند. به گزارش مهر، طی 2 دهه اخیر هیات کشتی کردستان با چالش‌های جدی و مختلفی مواجه بوده است و اختلافات شدید درون‌هیاتی و تعیین تکلیف برای این رشته خارج از مسائل ورزشی همواره کشتی کردستان را با مشکلات متعددی مواجه کرده است. در حالی که روزگاری نه‌چندان دور، کردستان در ترکیب تیم‌های ملی رده‌های مختلف سنی همواره نماینده داشت. حتی ورزشکاران کردستانی در رقابت‌های بین‌المللی و جهانی خوش می‌درخشیدند اما به دلیل حواشی مختلف طی یک دهه اخیر این روند کمرنگ شد و تنها نامی از کشتی کردستان باقی ماند.

بعد از چالش‌های مختلف و پشت سر گذاشتن روزهای سخت، کشتی کردستان در حال رسیدن به روزهای بهتر با ترکیب جدید هیات‌رئیسه و اعضای هیات است و به همین دلیل است که خود پیشکسوتان و اعضای فعال این رشته ورزشی نیز چشم‌انتظار این روزهای خوب هستند.اسفند سال ۹۷ انتخابات پرحاشیه هیات کشتی کردستان برگزار شد و در نهایت «جمشید خیرآبادی» که یکی از موفق‌ترین چهره‌های ورزشی چند سال اخیر استان کردستان به شمار می‌رود، توانست با کسب اکثریت آرا سکاندار مهم‌ترین هیات ورزشی در استان شود.

خیرآبادی بعد از کسب موفقیت‌های مختلف در عرصه مربیگیری تیم‌های ملی کشتی ایران و آذربایجان در نهایت قبول کرد به عنوان رئیس هیات کشتی کردستان به ورزش اول زادگاهش خدمت کند. به همین دلیل است که حضور وی تا حدودی امیدواری را به کشتی این استان برگردانده است.


سرانه ناچیز فضای کشتی در کردستان 

خیرآبادی 2 اولویت اصلی خود را معطوف به توسعه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری زیرساخت‌ها برای توسعه کشتی در استان کردستان عنوان کرد و گفت: در حوزه سخت‌افزاری متاسفانه سرانه فضای ورزشی در اختیار رشته کشتی حداقلی و ناچیز است. وی ادامه داد: برای رفع این مشکل و توسعه و تجهیز خانه کشتی کردستان واقع در مجموعه ورزشی ۲۲ گولان برنامه‌های مختلفی در دستور کار قرار گرفته و طی 3 ماه اخیر اقدامات و فعالیت‌های خوبی در این زمینه انجام شده است. رئیس جدید هیات کشتی کردستان بیان کرد: در کنار اقدامات سخت‌افزاری، در بخش نرم‌افزاری برنامه‌‌ریزی مدونی نیز شده و ضمن بهره‌برداری از همه ظرفیت‌ها تلاش می‌کنیم که با آموزش و ارتقای وضعیت مربیان و داوران در حوزه بازیکن‌سازی و همچنین ارتقای این بخش برنامه‌های خوبی را اجرا کنیم.  


درخواست از مسئولان و مردم

رئیس جدید هیات کشتی کردستان ضمن تقدیر از حمایت‌ مدیرکل ورزش و جوانان کردستان از رشته کشتی افزود: کشتی ورزش اول استان کردستان است و به همین دلیل نیاز است که همه مسئولان و خود مردم کمک کنند تا این رشته به اعتبار و جایگاه خود در سال‌های گذشته در سطح ملی و بین‌المللی بازگردد. 

وی با بیان این‌که ما از همه پیشکسوتان و علاقه‌مندان دعوت می‌کنیم به کشتی کمک کنند، یادآور شد: در هیات کشتی استان کردستان به روی هیچ فردی بسته نیست و همه علاقه‌مندان می‌توانند از توان و ظرفیت‌های ایجاد شده استفاده کنند، ولی برای حضور در کادر مدیریتی و مسئولیتی ظرفیت‌ها محدود است و ما سعی کرده‌ایم با تلفیقی از حضور پیشکسوتان و جوانان تحصیلکرده و باانگیزه این بخش را نیز تقویت کنیم. 

خیرآبادی که چند ماهی است به عنوان سرمربی تیم‌ ملی امید کشتی فرنگی کشورمان انتخاب شده است، در مورد برنامه‌های حضور جوانان نخبه استان در ترکیب تیم‌های ملی رده‌های سنی مختلف، افزود: متاسفانه طی چند سال اخیر ما در این بخش ضعف داشتیم، ولی خوشبختانه با تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته سعی کردیم از حضور جوانان مستعد در قالب اردوهای تیم‌های ملی و همچنین رقابت‌های انتخابی استفاده کنیم.


تلاش برای درآمد پایدار در کشتی کردستان

رئیس هیات کشتی کردستان گفت: تلاش برای ایجاد درآمد پایدار از اولویت‌های اصلی هیات کشتی استان است و در این زمینه برنامه‌های مختلفی در دستور کار قرار گرفته است. «جمشید خیرآبادی» اظهار کرد: تغییر و تحول هیات کشتی کردستان اسفند سال ۹۷ صورت گرفت و از آن زمان تاکنون اقدامات خوبی در راستای بهبود زیرساخت‌های کشتی در استان کردستان انجام شده است. وی با اشاره به ارتقای زیرساخت‌های خانه کشتی استان کردستان افزود: خانه کشتی کردستان با حداقل امکانات تحویل هیات جدید شد و متاسفانه این مکان با چالش‌های جدی مواجه بود و در همین زمینه ارتقای زیرساخت‌ها در خانه کشتی در دستور کار قرار گرفت و خوشبخاته در یکی، دو ماه اخیر اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

رئیس هیات کشتی استان کردستان بیان کرد: در 2 ماه اخیر ۴۷۰ متر تشک در خانه کشتی کردستان اضافه شده است. در کنار این مهم در بخش خوابگاه نیز اقدامات خوبی انجام شده و اکنون یک خوابگاه مرتب با ظرفیت ۲۶ تخت راه‌اندازی شده است.وی با اشاره به راه‌اندازی سالن بدن‌سازی در خانه کشتی کردستان عنوان کرد: سالن بدن‌سازی با هدف درآمد پایدار در هیات کشتی کردستان راه‌اندازی شده است و اکنون مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

خیرآبادی گفت: سرانه فضای ورزشی در استان ناچیز است و متاسفانه این وضعیت در رشته کشتی نگران‌کننده‌ است. به همین دلیل ما اولویت را ارتقای زیرساخت‌ها قرار داده‌ایم و به همین دلیل در سایه حمایت‌های اداره کل ورزش و جوانان کردستان یک سالن جدید در شهرک بهاران در مرحله راه‌اندازی است. 


پرورش مربی در دستور کار 

این مسئول با اشاره به فعالیت‌ها و برنامه‌های هیات کشتی کردستان در حوزه نرم‌افزاری اظهار کرد: در حوزه پرورش مربی برنامه‌های مختلفی در دستور کار است و به همین دلیل پرورش مربی در اولویت قرار دارد.  رئیس هیات کشتی کردستان ادامه داد: برای ارتقای سطح مربیان کشتی استان کردستان برنامه‌های مختلفی در دستور کار قرار گرفته و انتظار می‌رود که با استفاده از این برنامه‌ها بتوانیم در راستای ارتقای مربیان استان و در نهایت ارتقای وضعیت کشتی کردستان گام‌های عملی برداریم.  وی با اشاره به وضعیت هیات‌های شهرستانی کشتی در استان کردستان گفت: اولویت ما در شهرستان‌ها کار و تلاش برای توسعه کشتی است و در همین زمینه از همه فعالان کشتی درخواست شده است تا به کمک کشتی بیایند. 

خیرآبادی با اشاره به موضوع برکناری چمن گلی از ریاست هیات کشتی سقز بیان کرد: رئیس هیات سقز به دلیل عمکرد ضعیف برکنار شد و فردی جوان و تحصیلکرده به عنوان رئیس هیات سقز معرفی شد و در این مدت فعالیت‌های خوبی نیز انجام شده است. 


راه‌اندازی کشتی بانوان

این مسئول به موضوع راه‌اندازی کشتی بانوان در استان کردستان اشاره کرد و افزود: برای نخستین بار کشتی بانوان در استان کردستان به صورت رایگان در حال جذب استعداد و ورزشکار است و انتطار می‌رود که با همکاری رسانه‌ها بتوانیم ورزش بانوان در بخش کشتی را رشد و توسعه دهیم. 

رئیس هیات کشتی استان کردستان گفت: در حال حاضر شمار زیادی از پیشکسوتان و بزرگان کشتی استان کردستان به مجموعه هیات اضافه شده‌اند و به عنوان هیات‌رئیسه و مسئولان کمیته‌های تخصصی هیات فعالیت می‌کنند.  وی گفت: ما هیچ محدودیتی برای استفاده از توانمندی‌ها و پیشکسوتان کشتی در استان کردستان نداریم و تلاش می‌کنیم از این ظرفیت‌ها با هدف اعتلای کشتی کردستان بهره‌برداری کنیم. 

خیرآبادی همچنین از استقبال و حضور پیشکسوتان در قبول مسئولیت‌های مختلف هیات کشتی استان کردستان تقدیر کرد و یادآور شد: خوشبختانه در حال حاضر 3 نفر از روسای سابق هیات کشتی کردستان در ترکیب هیات‌رئیسه و مسئولان کمیته‌های مختلف هیات حضور دارند و این امر باعث افتخار برای من و هیات است. 


همدلی؛ رمز موفقیت کشتی کردستان 

پیشکسوتان کشتی استان هم امیدوارند که در سایه توان مدیریتی و همچنین سابقه ورزشی خیرآبادی روزهای بهتری در انتظار کشتی در کردستان باشد. «کیومرث آیت‌پناه» که خود چندین سال رئیس هیات کشتی کردستان بود، این روزها به عنوان عضو هیات‌رئیسه و همچنین مسئول کشتی فرنگی هیات کشتی کردستان فعالیت می‌کند، نیز اعتقاد دارد که در سایه همدلی و وحدت بهتر می‌توان اعتبار را به کشتی کردستان بازگرداند.  

وی بیان کرد: خوشبختانه در حال حاضر وحدت و همدلی خوبی در هیات کشتی کردستان حاکم شده است و علی‌رغم اختلاف سلیقه‌های مختلف، برنامه‌های خوبی برای توسعه و تقویت این رشته ورزشی طراحی شده و در 3 ماه اخیر افراد زیادی نیز با کشتی آشتی کرده‌اند.  این پیشکسوت کشتی استان کردستان افزود: در حوزه شهرستان‌ها نیز برنامه‌ریزی‌های خوبی شده است و انتظار می‌رود که بتوانیم با بهره‌برداری از همه ظرفیت‌ها روزهای خوبی را برای کشتی استان کردستان رقم بزنیم.

«خسرو فایقی» از دیگر پیشکسوتان کشتی کردستان که خود سال‌ها ریاست هیات را برعهده داشته نیز از حضور جمشید خیرآبادی در هیات کشتی کردستان ابراز خرسندی کرد و از همه پیشکسوتان خواست به کشتی کمک کنند. وی ادامه داد: از اصحاب رسانه نیز انتظار داریم که هیات کشتی کردستان را در مسیر پیش رو کمک کنند تا اعتبار و آبروی کشتی کردستان بازگردد و همه بتوانیم به جایگاه این رشته ورزشی در سطح ملی و بین‌المللی افتخار کنیم.  این پیشکسوت کشتی استان کردستان گفت: حضور خیرآبادی با توجه به سابقه و افتخاراتی که دارد اعتباری برای ورزش استان کردستان است و خوشبختانه در این مدت اندک رویه‌های خوبی در کشتی کردستان حاکم شده و انتظار می‌رود این روند با جدیت هرچه تمام‌تر دنبال و پیگیری شود.

بدون شک کشتی در کردستان به‌ویژه کشتی فرنگی دارای اعتبار و سابقه‌ای درخشان است و به همین دلیل است که در صورت برنامه‌‌ریزی مناسب و همچنین استفاده از حداکثر ظرفیت‌های در اختیار می‌توان به روزهای بهتر برای این رشته مهم امیدوار بود. روی کار آمدن هیات جدید و استفاده از اکثر قریب به اتفاق پیشکسوتان، نویدبخش روزهای بهتر برای این رشته ورزشی در کردستان است و امید است که در سایه این همدلی ایجاد شده این مهم در سال‌های آینده نتایج خود را نشان دهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید