• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 22 تیر 1398
کد مطلب : 65560
+
-

واریز سود سوخت به حساب مرزنشینان سروآبادی

سرپرست فرمانداری سروآباد از واریز بیش از ۶۵ میلیارد ریال سود حاصل از سوخت به حساب سرپرستان خانوارهای مرزنشین این شهرستان خبر داد. به گزارش ایرنا «کامیار میرزایی» گفت: ششمین مرحله از پرداخت سود حاصل از فروش سوخت به حساب سرپرستان خانوارهای مرزنشین این شهرستان واریز شد.

وی افزود: در این مرحله ۶ هزار و ۵۱۲ خانوار سود حاصل از یارانه سوخت بهره‌‌مند شدند. سهم هر سرپرست خانوار ۱۰ میلیون ریال بود که در مجموع ۶۵ میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریال به حساب آنها واریز شد. سرپرست فرمانداری سروآباد یادآور شد: روستاهایی که در شعاع ۲۰ کیلومتری از مرز واقع شده‌اند مشمول دریافت سود حاصل از فروش سوخت هستند که در این شهرستان جمعیت ۳۳ روستا و یک شهر سود حاصل از فروش سوخت را دریافت می‌کنند.

وی اضافه کرد: پیش از این 5 مرحله سود حاصل از فروش سوخت به حساب مرزنشینان سروآبادی واریز شده بود که سهم هر سرپرست خانوار در این واریزها ۶ میلیون ریال بود. میرزایی تاکید کرد: تداوم برنامه توزیع سود حاصل از فروش سوخت توسط دولت باعث توزیع عادلانه ثروت در بین اقشار محروم در روستاهای مرزی می‌شود. 

حدود ۲ سال از اجرای طرح پرداخت سود حاصل از فروش و صادرات سوخت به روستاییان ساکن در شعاع ۲۰ کیلومتری مرزهای استان کردستان می‌گذرد.  طبق این آمار ۴۸ میلیارد ریال در سال ۹۵، ۵۶ میلیارد ریال در سال ۹۶ و حدود ۲۰۰ میلیارد ریال در سال ۹۷ از این طریق به حساب سرپرستان خانوار ساکن در روستاهای شعاع ۲۰ کیلومتری مرز واریزشده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید