• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 22 تیر 1398
کد مطلب : 65567
+
-

افزایش کرایه‌ها داد کشاورزان را درآورده است

خبر
افزایش کرایه‌ها داد کشاورزان را درآورده است

رئیس انجمن کشاورزان خبره استان کردستان با اعلام این‌که کامیون‌داران خواهان افزایش بیش از ۲۰۰ درصدی افزایش هزینه‌های حمل گندم نسبت به سال گذشته هستند، گفت: این افزایش سرسام‌آور داد کشاورزان را درآورده است. به گزارش ایسنا «سیدحسین رحیمی» با اشاره به برگزاری جلسه مشترک بین نماینده کامیون‌داران، رئیس پایانه‌ها، نماینده فرماندار، جهاد کشاورزی، تعاونی روستایی و... اظهار کرد: این جلسه برای تعیین نرخ حمل گندم توسط کامیون‌داران برگزار شد.

رئیس انجمن کشاورزان خبره استان کردستان با بیان این‌که قیمت خرید گندم امسال ۲۰ درصد افزایش یافته است، گفت: همه ساله بر اساس افزایش قیمت گندم و تورم‌ها قیمت حمل گندم افزایش می‌یابد که امسال پس از کش و قوس‌های فراوان و جلسات متعدد افزایش ۲۵ درصدی هزینه‌های حمل گندم در جلسات مصوب شده است. 

وی با اعلام این‌که کامیون‌داران خواهان افزایش بیش از ۲۰۰ درصدی افزایش هزینه‌های حمل گندم به مراکز خرید و سیلوها نسبت به سال گذشته هستند، تصریح کرد: کشاورزان خواهان حمایت دولت در رابطه با هزینه‌های حمل گندم هستند. 
رحیمی با ذکر این‌که از ۷ تیر ماه برداشت گندم در بیجار آغاز و از ۱۰ تیر ماه نیز تحویل سیلوها شده است، ادامه داد: برداشت گندم در این شهرستان تا یک ماه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به افزایش کم قیمت خرید تضمینی گندم توسط دولت اظهار کرد: از این رو پیشنهادهایی به کشاورزان برای خرید آزاد و قاچاق گندم با قیمت‌های چند برابری توسط افراد سودجو شده و این در حالی است که تاکنون کشاورزان با این افراد همکاری نکرده‌اند و از دولت انتظار حمایت دارند. 

رئیس نظام صنفی کشاورزان در ادامه با اشاره به این‌که تعدادی از کشاورزان خواهان تجمع و اعتراض بابت افزایش قیمت حمل گندم شده‌اند، یادآور شد: تاکنون هیچ تجمع اعتراض‌آمیزی نداشته‌ایم، اما خواهان اصلاح و بهبود اوضاع هستیم. 

این خبر را به اشتراک بگذارید