• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 22 تیر 1398
کد مطلب : 65557
+
-

پرونده «مکتب» تا یک ماه آینده بسته می‌شود

استاندار کرمانشاه از بسته شدن پرونده «مکتب فرش و گلیم و گبه کرمانشاهان» ظرف یک ماه تا 45 روز آینده خبر داد و گفت: مرحله جدید پرداخت مطالبات مالباختگان به‌زودی آغاز می‌شود. به گزارش ایسنا «هوشنگ بازوند» با اشاره به برگزاری نشستی با معاون بانک مرکزی در مورد بحث پرداخت مطالبات مالباختگان پرونده گلیم و گبه ادامه داد: در این جلسه مطالبه پرداخت 25 میلیارد تومان را داشتیم که خوشبختانه سیستم بانکی آمادگی پرداخت آن را دارد. وی افزود: برای این پرداخت تنها نیازمند مجوز نمایندگان سران 3 قوه هستیم که فکر می‌کنم به‌زودی این مجوز نیز صادر می‌شود. 

بازوند تصریح کرد: به‌زودی با صدور این مجوز، پرداخت بخش‌ دیگری از مطالبات مالباختگان پرونده گلیم و گبه انجام می‌شود و به نظر می‌رسد با این پرداخت عملا بیش از 90 درصد مطالبات مالباختگان عودت داده می‌شود. به گفته استاندار کرمانشاه، پرونده گلیم و گبه ظرف یک ماه تا 45 روز آینده به طور کامل جمع می‌شود.

در پرونده موسوم به «گلیم و گبه کرمانشاهان» فردی با ادعای پرداخت سودهای بالا و غیرمتعارف و جلب اعتماد سپرده‌گذاران، اقدام به جمع‌آوری قریب 250 میلیارد تومان پول از مردم کرده بود که آبان 95 دستگیر شد. بهمن 96 پرونده این موضوع با بیش از 13 هزار شاکی به دادگاه رفت که متهم ردیف اول پرونده به جرم کلاهبرداری و اخلال در نظام اقتصادی به رد اموال مالباختگان و حبس محکوم شد. تاکنون 3 مرحله پرداخت به مالباختگان این پرونده انجام شده، اما همچنان بخشی از مطالبات آنان باقی مانده است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید