• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
شنبه 22 تیر 1398
کد مطلب : 65495
+
-

آب در شیراز نوبت‌بندی نمی‌شود

اخبار فارس
آب در شیراز نوبت‌بندی نمی‌شود

طی روزهای اخیر جدول جیره‌بندی آب در شیراز در فضای مجازی دست به دست می‌شود؛ جدولی که روزهایی را نشان می‌دهد که هر کدام از محلات شیراز در فهرست نوبت‌بندی آب قرار گرفته‌اند. صحت این جدول از سوی مسئولان شرکت آب و فاضلاب شیراز رد و موضوع جیره‌بندی آب نیز تکذیب شد.

مدیرعامل آبفای شیراز به دنبال مشکلاتی که در برخی از محلات و مناطق شیراز در مورد افت فشار و قطع آب ایجاد شد به ایرنا گفت: در مناطق شرق، شمال و غرب شیراز اکنون مشکلی برای تأمین آب نیست. بیشتر قطع آب‌ و افت فشار آب مربوط به جنوب و مرکز شیراز است. با این شرایط فعلاً برنامه نوبت‌بندی آب نداریم و مردم به شایعات توجه نکنند.

«الله‌بخش نظرپور» با تاکید بر این‌که جدول نوبت‌بندی منتشرشده اصالت ندارد اضافه کرد: با این‌که ما امسال حدود ۵ درصد افزایش تولید آب داشتیم دمای هوا از خرداد ماه تاکنون نسبت به سال قبل و متوسط سی‌ساله بسیار گرم‌تر شده که همین مساله باعث مصرف بیشتر آب شده است.

وی با بیان این‌که ۷۸ درصد از آب مورد نیاز برای جمعیت ۲ میلیون نفری شیراز از طریق ۱۹۰ حلقه چاه تأمین می‌شود گفت: ۲۲ درصد نیاز به آب در شیراز نیز از طریق خط انتقال آب از سد درودزن تأمین می‌شود.

نظرپور ادامه داد: دلیل کمبود آب در مناطق جنوبی شیراز این است که دیگر جایی برای حفر چاه در این مناطق وجود ندارد. برای رفع مشکل آب، به‌خصوص در مناطق جنوبی و شهر صدرا، خط دوم انتقال آب از سد درودزن چند سالی است که شروع شده و طی 2-3 ماه آینده فاز اول آن به بهره‌برداری می‌رسد. بعد از راه‌اندازی این خط انتقال امید است دیگر مشکلی در این مناطق نداشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز گفت: مخزن ۱۵ هزار متر مکعبی در شهر صدرا نیز به‌زودی افتتاح می‌شود. برای جبران کمبود آب در فاز یک صدرا، خط انتقال آب از فاز دوم به فاز یک در دست اجرا است که تا 2 هفته دیگر این خط تکمیل و مشکل تأمین آب در فاز یک صدرا به‌ طور کامل رفع می‌شود.

نظرپور ادامه داد: ۱۵ روستای اطراف شیراز نیز از اول تیر ماه سال جاری تحت پوشش شرکت آبفای شیراز درآمده است. روستای سلطان‌آباد با ۲۰ هزار اشتراک یکی از این مناطق است.
 با مهندسی مجدد چاه‌های این منطقه، ۴۰ لیتر بر ثانیه تولید آب افزایش یافت و با مدیریت توزیع با تانکرهای آب‌رسان، وضعیت تقریباً ۵۰ درصد بهتر از گذشته شده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید