• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 22 تیر 1398
کد مطلب : 65493
+
-

تصادف ساختگی برای گروگانگیری 2میلیاردی

تصادف ساختگی برای گروگانگیری 2میلیاردی


آدم‌ربایان با تصادف ساختگی صاحب شرکتی را ربودند و قصد اخاذی 2میلیاردی داشتند اما وقتی متوجه شدند که پلیس در تعقیب آنهاست، دست به‌کار عجیبی زدند.
به گزارش همشهری، چند روز پیش صاحب یک شرکت بازرگانی از خانه‌اش حوالی غرب تهران خارج شد تا به محل کارش برود. او سوار بر خودرو از پارکینگ ساختمان خارج شد اما هنوز مسافت زیادی را طی نکرده بود که یک خودروی پژو پارس مقابلش پیچید و با خودروی او برخورد کرد. مرد میانسال از ماشین پیاده شد اما در همین هنگام هدف حمله 4سرنشین پژو پارس قرار گرفت و آنها با چاقو و قمه وی را زخمی کرده، دست و پایش را بستند و او را به‌خودروی خود منتقل کرده و ربودند.

تماس با خانواده
ساعتی پس از ماجرا، یکی از آدم‌ربایان با خانواده گروگان تماس گرفت و برای آزادی او درخواست 2میلیارد تومان کرد. تماس گیرنده، خانواده گروگانش را تهدید کرد که اگر پلیس را خبر کنند گروگان را به قتل می‌رسانند و جسدش را مثله می‌کنند. با وجود این خانواده گروگان پس از این تماس، راهی اداره پلیس شدند و ماجرای آدم‌ربایی را گزارش کردند.
طولی نکشید که تیمی از مأموران اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران برای ردیابی آدم‌ربایان وارد عمل شدند. در این میان یکی از آدم‌ربایان بار دیگر با خانواده گروگان تماس گرفت و شماره حسابی در اختیار آنها قرار داد که پول را به این حساب واریز کنند اما وقتی فهمید پلیس در جریان قرار گرفته است تلفن را قطع کرد.

آدم‌ربایان در کلانتری
24ساعت از این ماجرا گذشته بود که 4 گروگانگیر به همراه مدیر شرکت پا در یکی از کلانتری‌های تهران گذاشتند و گفتند که حکم جلب مدیر شرکت را داشته‌اند. یکی از آنها برگه‌ای در اختیار مأموران قرار داد که نشان می‌داد مرد گروگان مبلغ 2میلیارد تومان به او بدهکاراست. وی گفت: ماجرا اصلا آدم‌ربایی نیست. من مدتی قبل با مدیرشرکت معامله‌ای انجام دادم و او مبلغ 2میلیارد تومان به من بدهکار شد اما از پرداخت بدهی‌اش فرار می‌کرد. من از 3‌ماه قبل دنبال او بودم اما هربار از دستم فرار می‌کرد. تا اینکه اتفاقی او را در خیابان دیدم و دستگیرش کرده و حالا هم وی را به کلانتری آورده‌ام تا طلبم را زنده کنم.
این فرد درحالی چنین ادعایی مطرح کرد که مدیرشرکت همه گفته‌های او را تکذیب کرد. مرد میانسال که به‌شدت زخمی شده بود گفت: من اصلا این فرد را نمی‌شناسم و معامله‌ای با او انجام نداده‌ام. آنها به زور مرا ربودند و به یک دامداری در اطراف تهران بردند. 24ساعت شکنجه‌ام کردند و به خانواده‌ام زنگ زدند و درخواست 2میلیاردتومان پول کردند. حتی مرا تهدید کردند که اگر خانواده‌ام این پول را جور نکنند مرا می‌کشند. وی ادامه داد: وقتی متوجه شدند که پلیس در تعقیب‌شان است به زور از من خواستند پای برگه‌ای را امضا کنم که نشان می‌داد 2میلیاردتومان به آنها بدهکار هستم. از سوی دیگر تهدیدم کردند که در کلانتری حرف‌هایشان را تأیید کنم و بگویم که بدهکارشان هستم و اصلا موضوع آدم‌ربایی در کار نبوده است.
با اظهارات گروگان، هم‌اکنون با دستور قاضی احسان زمانی، بازپرس جنایی تهران هر 4 آدم‌ربا بازداشت شده‌اند و تحقیقات برای کشف حقایق ماجرا ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید