• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 22 تیر 1398
کد مطلب : 65361
+
-

صومعه‌سرا؛ قطب زراعت صنوبر در کشور

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، صومعه‌سرا را قطب زراعت صنوبر در کشور معرفی کرد و گفت: سال گذشته ۶۵۰ هزار اصله نهال صنوبر و دیگر نهال‌ها بین متقاضیان توزیع شد.

به گزارش فارس «محمدرضا عبداللهی» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هزار و ۵۰۰ هکتار زمین ملی برای زراعت چوب در سال جاری به متقاضیان واگذار شده تا این افراد بتوانند به ایجاد اشتغال کمک کنند. 

وی با اشاره به مقدار زمین واگذار شده برای زراعت چوب به متقاضیان در سال گذشته گفت: واگذاری این زمین‌ها به اشتغال ۵۰۰ نفر کمک می‌کند، به همین دلیل در سال گذشته ۶۶۰ هکتار از زمین‌های ملی برای زراعت چوب به افراد واجد شرایط واگذار شد.

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با اشاره به این‌که در تلاشیم تا کمبود مواد خام سلولزی را برطرف کنیم، تصریح کرد: از 2 سال گذشته طرح تنفس و توقف بهره‌برداری از جنگل در گیلان اجرا شد تا از این طریق از کمبود مواد خام سلولزی جلوگیری شود. 

عبداللهی با تاکید بر لزوم اجرایی شدن برنامه ششم توسعه در واگذاری زمین‌های ملی افزود: با تلاش مسئولان مربوطه تاکنون در ۱۱ هزار هکتار از زمین‌های ملی گیلان، چوب زراعت می‌شود همچنین باید واگذاری 6 هزار هکتار از زمین‌های ملی برای زراعت چوب طبق برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به تلاش برای افزایش برداشت صنوبر در اراضی زراعی بیان کرد: سال گذشته ۳۰ هزار متر مکعب صنوبر و توسکا در اراضی ملی کاشت شد که با همکاری مسئولان و نهادهای مربوطه این میزان تا سال آینده به ۱۰۰ هزار متر مکعب می‌‌رسد تا به اشتغال کمک کند.

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با بیان این‌که اداره کل منابع طبیعی استان، نهال رایگان بین متقاضیان توزیع می‌کند، گفت: تاکنون ۵۰۰ هزار مترمکعب چوب از زمین‌های خصوصی برداشت‌ شده است. امیدوارم این روند ادامه پیدا کند.

عبداللهی با اشاره به میزان عرصه‌های ملی در استان بیان کرد: عرصه‌های ملی شامل زمین‌های جنگلی مرتعی و ساحلی هستند. ۸۰۰ هزار هکتار از وسعت استان یعنی ۷۲ درصد جزو عرصه‌های ملی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید