• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 22 تیر 1398
کد مطلب : 65330
+
-

مشاهده تب کریمه کنگو در گیلان

تاکنون ۱۴ نفر در استان به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شده‌اند و یک نفر در ماه گذشته به علت ابتلا به این بیماری جانش را از دست داد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: از اواخر فروردین امسال تاکنون ۱۴ نفر در استان به بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو مبتلا شده اند.

«محمد عباسی» در گفت‌وگو با ایرنا اظهارکرد: در این مدت، ۲۳ نفر به دلیل برخورداری از علائم اولیه بیماری تب کریمه کنگو، مشکوک به آن شناسایی شدند. از این تعداد ۱۴ نفر به این بیماری مبتلا شده بودند و تحت درمان قرار گرفتند.

وی بیان کرد: یک نفر نیز در ماه گذشته به دلیل سن بالا (۷۰ سال)، ابتلا به بیماری قلبی مزمن و وضعیت جسمی نامناسب به علت ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو در گیلان جانش را از دست داد.

عباسی از مردم خواست تا توصیه‌ها و هشدارهای بهداشتی را برای پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو جدی بگیرند.

برای پیشگیری از ابتلا به بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو توصیه می‌شود تا جایگاه نگهداری دام از محل زندگی انسان‌ها دور نگه داشته شود، از له کردن کنه روی دست یا سایر اندام‌های بدن انسان یا حیوان خودداری شود، از تماس مستقیم با ترشحات، خون یا لاشه دام، ذبح دام در مکان‌های غیرمجاز یا خارج از کشتارگاه‌ها، خرید و مصرف گوشتی که در مکان‌هایی خارج از کشتارگاه‌ها ذبح می‌شود، خودداری شود.

 گوشت مورد نیاز باید از مکان‌های مطمئن و تحت نظارت مراکز دامپزشکی و بهداشت تهیه شود. ضرورت دارد گوشت، بعد از ۲۴ ساعت و دل و جگر و قلوه بعد از ۴۸ ساعت نگهداری در دمای معمولی یخچال مصرف شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید