• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
شنبه 22 تیر 1398
کد مطلب : 65343
+
-

البرز؛ قطب پرورش اندام ایران

بدنسازی و پرورش اندام رشته‌ای ورزشی که توانسته علاقه‌مندان زیادی را جذب کند و قهرمانان بی‌شماری را پرورش دهد.
به گزارش ایرنا، البرز استانی است با استعدادهای بی‌شمار ورزشی که در بیشتر رشته‌ها از جمله بدنسازی و پرورش اندام توانسته تاکنون موفقیت‌های بسیاری را کسب کند و می‌توان آن را قطب پرورش اندام کشور نامید.

«بیت‌الله عباسپور» و «روح‌الله داداشی» ۲ قهرمان فقید بنام ایران‌زمین بودند که از دل البرز برخاسته و در این رشته ورزشی افتخارآفرینی کردند.
مدیر کل ورزش و جوانان البرز معتقد است که همدلی و صمیمیت بین اعضای هیات، نقطه قوت و عامل اصلی موفقیت بدنسازی و پرورش اندام این استان است و حجم بالای علاقه‌مند و ورزشکار به این ورزش بسیار سخت است و به برنامه‌‌ریزی و همت بالایی نیاز دارد.
«امیر غفرانی» دانش‌افزایی مربیان را یکی از نیازهای اصلی این ورزش در استان دانسته و بیان می‌کند: دانش کم یک مربی می‌تواند آثار جبران‌ناپذیری بر روی جسم و سلامت ورزشکاران به‌خصوص در رده‌های پایه بر جای گذارد.

از مجموع هزار و 600 باشگاه ورزشی در البرز، بیش از هزار باشگاه در رشته بدنسازی و پرورش اندام فعالیت دارند که این موضوع اهمیت نظارت بر این باشگاه‌ها را دوچندان می‌کند.
رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام البرز نیز در این باره می‌گوید: البرز استانی است که در تیم‌ ملی پایه ثابت داشته و در واقع به عنوان قطب اصلی پرورش اندام و بدنسازی کشور مطرح است. این استان توانسته در تمامی بخش‌های این رشته ورزشی از جمله پاورلیفتینگ، بدنسازی و پرورش اندام قهرمانان بسیاری را تربیت کند.
«حمید حیدرخانی» عنوان می‌کند: بیش از 3 هزار ورزشکار در استان در حال فعالیت هستند و هیچ رشته‌ای در استان نیست که مانند بدنسازی و پرورش اندام، تماشاچی داشته باشد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید