• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
شنبه 22 تیر 1398
کد مطلب : 65336
+
-

گره کور جانمایی نمایشگاه دائمی باز شد

خبر
گره کور جانمایی نمایشگاه دائمی باز شد

واگذاری زمین برای ساخت نمایشگاه دائمی البرز که از مصوبات سفر رئیس‌جمهوری به استان بود، پس از سال‌ها تلاش بی‌وقفه مسئولان به نتیجه رسید.
به گزارش ایرنا، در سفر آبان ۹۶ رئیس‌جمهوری به استان البرز، پس از بازدید از بخش‌های مختلف صنعتی و تولیدی، اعتباری برای ساخت نمایشگاه دائمی با هدف معرفی هرچه بیشتر توان تولید داخلی تعیین شد.

پس از آغاز عملیات اجرایی و ساخت قسمت‌هایی از دیوار نمایشگاه و تشکیل شرکت نمایشگاهی با حضور بخش خصوصی، بنا به دلایل متعددی پروژه متوقف شد و مجری طرح، کار را ترک کرد. دلیل اصلی این بود که دستگاه‌های اجرایی نتوانستند زمین را تحویل دهند. 
در 5 ماه گذشته با تاکید استاندار البرز برای حل مشکل نمایشگاه و با توجه به پیگیری‌های جدی و نشست‌های مختلف و پیگیری ادارات متعدد، قرارداد واگذاری زمین به امضای بخش خصوصی و بخش دولتی رسید و زمین در اختیار بخش خصوصی قرار گرفت.

بنابراین بخش خصوصی مکلف شده تا بهار سال ۹۹ نمایشگاه دائمی استان البرز را برای معرفی کالاهای تولیدی استان تحویل بخش خصوصی دهد.
معاون اقتصادی استاندار البرز دراین‌باره گفت: با تاکید و رصد دقیق استاندار البرز، برنامه زمان‌بندی تحویل پروژه نمایشگاه دائمی از بخش خصوصی گرفته شد و امیدواریم تا بهار سال آینده اولین ساختمان برای انتقال نمایشگاه‌ها به نمایشگاه بین‌المللی شروع به کار کند.

«جهانگیر شاهمرادی» افزود: این نمایشگاه مصوبه سفر ریاست‌جمهوری به البرز بود که اعتباری هم برای آن مشخص شد و برای ساخت آن ۲۷ هکتار زمین در اختیار بخش خصوصی قرار گرفت که عمده آنها از اتاق بازرگانی، اتاق اصناف، اتاق تعاون و سرمایه‌گذاران بخش عمومی هستند.

به گفته شاهمرادی، با این روند، نمایشگاه می‌تواند برای سال‌های آینده، با توجه به پیشینه خوب البرز در صنعت و خدمات نویدبخش رونق و توسعه البرز باشد و ثمرات آن به صورت مستقیم در اقتصاد خانوار تأثیر خواهد داشت.
وی عنوان کرد: زمین نمایشگاه بنا به دلایل متعددی روبه‌روی فرودگاه پیام مکان‌یابی شده و موقعیت خوبی دارد و البته در کنار این نمایشگاه، پایانه صادراتی را هم در نظر داریم که به‌تازگی اقدامات اداری آن شروع شده است و به‌زودی خبرهای خوبی از آن منتشر خواهد شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید