• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
شنبه 22 تیر 1398
کد مطلب : 65332
+
-

گرمدره در مسیر توسعه شهری

ضریب 6/92 درصدی شهرنشینی در البرز از روند کاهشی آمار جمعیت روستانشین در استان حاکی است.
بنابراین حل مشکلات این جمعیت بزرگ شهرنشین استان در حوزه مدیریت شهری بسیار حائز اهمیت است.
به گزارش ایرنا، در همین راستا معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز در گرمدره حضور یافت و با حضور اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار گرمدره موضوعات مورد تاکید استاندار را بررسی کرد.

«علی درویش‌پور» در این بازدید گفت: بر این اساس طی بازدیدهای میدانی و تشکیل نشست‌های تخصصی در شهرهای مختلف استان به بررسی مسائل و مشکلات و اتخاذ تدابیر لازم برای حل آنها پرداختیم.
وی با اشاره به این‌که ضریب شهرنشینی در البرز بالغ بر 6/92 درصد است، ادامه داد:  پروژه چهارخطه کردن راه‌آهن که 8 کیلومتر آن در محدوده این شهر ۹۱‌درصد پیشرفت دارد، ولی وجود ۲۴۳ پلاک از املاک مردم در این محدوده روند کار را مختل کرده است از مواردی بود که بررسی شد.

معاون استاندار البرز اضافه کرد: باید در اسرع وقت تمهیدات لازم برای حل مشکل معارضان چهارخطه کردن راه آهن در محدوده گرمدره اندیشیده شود.
وی گفت: عبور بزرگراه شهید لشکری و جاده مخصوص کرج، شهر گرمدره را به چند بخش تقسیم کرده و دسترسی مناسبی بین جنوب و شمال این شهر وجود ندارد، بنابراین زیرگذری برای حل این معضل طراحی شده است.
درویش‌پور افزود: برنامه‌ریزی لازم برای کلنگ‌زنی این زیرگذر با حضور استاندار صورت می‌گیرد.
وی عنوان کرد: گرمدره ظرفیت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دارد بنابراین پروژه تجاری فرهنگی در این راستا در دستور کار است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید