• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
پنج شنبه 19 بهمن 1396
کد مطلب : 6528
+
-

چاوش اوغلو به تهران آمد

سران ایران، روسیه و ترکیه دوباره جمع می‌شوند

گزارش
چاوش اوغلو به تهران آمد

رایزنی‌ها درباره سرنوشت سوریه وارد فاز جدیدی شده است. 10 روز بعد از برگزاری نشست گفت‌وگوی ملی در سوچی روسیه، سران ایران، روسیه و ترکیه درصدد برگزاری دومین نشست 3 ‌جانبه هستند. دیروز وزیر خارجه ترکیه به تهران آمد تا درباره هماهنگی‌های بیشتر بین 3 کشور برای مسائل منطقه گفت‌و گو کند. به گزارش روابط عمومی وزارت خارجه با این حال دمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه(کرملین) روز چهارشنبه گفت: هنوز هیچ توافقی برای برگزاری نشست سه‌جانبه ایران، روسیه و ترکیه درباره سوریه انجام نشده است، اما اگر لازم باشد، سران این کشورها برگزاری چنین نشستی را غیرمحتمل ندانسته‌اند.وی ادامه داد: روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه به‌طور مرتب برای گفت‌وگو درباره وضعیت سوریه با یکدیگر تماس دارند.نخستین نشست سه‌جانبه حسن روحانی، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه در اول آذر‌ماه سال‌جاری در شهر سوچی روسیه برگزار شد که بررسی وضعیت سوریه در دستور کار آن قرار داشت.

روز سه‌شنبه حسن روحانی در تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه، از برگزاری نشستی میان روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه در ادامه همکاری تنگاتنگ سه کشور در ایجاد صلح و ثبات در منطقه و مبارزه با تروریسم استقبال کرده بود.محور اصلی مذاکرات ایران، روسیه و ترکیه رایزنی درباره آینده سوریه است که نشستی درباره آن هفته قبل در سوچی روسیه تحت عنوان گفت‌وگوی ملی سوریه برگزار شد. در همین رابطه مولود چاووش اوغلو در جریان سفری که به تهران داشت، با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد. 

در این دیدار طرفین درخصوص راه‌های مختلف تقویت روابط دوجانبه به‌ویژه در بخش‌های اقتصادی و فرهنگی به تبادل نظر پرداختند.گفت‌وگو درخصوص اوضاع منطقه،  ازجمله پیگیری نتایج حاصل از نشست اخیر در سوچی درباره سوریه از دیگر محورهای گفت‌وگوی دو مقام بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید