• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
چهار شنبه 19 تیر 1398
کد مطلب : 65049
+
-

شیراز صاحب«باغ کتاب» می‌شود

در شهر
شیراز صاحب«باغ کتاب» می‌شود

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شیراز اعلام کرد که طرح باغ کتاب در دستور کار پارلمان این کلان‌شهر قرار گرفته است. به گزارش ایسنا، «احمد تنوری» با اشاره به برگزاری هشتاد و دومین جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شیراز گفت: احداث مجموعه فرهنگی باغ کتاب با هدف ایجاد فرصتی برای مطالعه و کتاب‌خوانی و جلوگیری از تخریب باغ‌ها مد نظر قرار گرفته است.

او گفت: باغ‌ها در شیراز به بهانه نداشتن توجیه اقتصادی، تبدیل به ساختمان‌های مسکونی و تجاری شده‌اند. لذا طرح باغ کتاب می‌تواند زمینه‌ای برای کسب درآمد از باغ‌ها و حفظ آنها باشد.تنوری همچنین از بررسی طرح حمایت از دانش‌آموزان مستعد محروم در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای شیراز خبر داد و گفت: این طرح با هدف شناسایی و حمایت از دانش‌آموزان محروم اما مستعد کلان‌شهر شیراز مد نظر قرار گرفته است. 

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: در این طرح همکاری آموزش و پرورش، کمیته امداد، بهزیستی، جمعیت هلال احمر، شورای اسلامی شهر و نمایندگان شیراز در مجلس شورای اسلامی مورد توجه است. تنوری خاطرنشان کرد: شهرداری می‌تواند برای اجرا کردن این طرح از اماکن و ساختمان‌های متعلق به شهرداری نظیر سراها یا خانه‌های محله استفاده کند. البته طرح برای بررسی و کارشناسی به کمیته اجتماعی شورا ارجاع داده خواهد شد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید