• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 19 تیر 1398
کد مطلب : 65006
+
-

2 سفر پربار دولتی‌ها به فارس

معاون اول رئیس جمهوری در سفر یک روزه به لامرد، مهر و جهرم طرح های صنعتی و آبی را افتتاح کرد

خبرخوان
2 سفر پربار دولتی‌ها به فارس

عاون اول رئیس جمهوری با هدف بازدید و افتتاح چندین پروژه مهم صنعتی و عمرانی در شهرستان‌های لامرد، مهر و جهرم، دیروز وارد فارس شد. به گزارش ایرنا، «اسحاق جهانگیری» در بدو ورود در فرودگاه بین‌المللی لامرد مورد استقبال «عنایت‌الله رحیمی» استاندار فارس و دیگر مسئولان قرار گرفت.معاون اول رئیس جمهوری در فرودگاه لامرد با اشاره به برنامه خود برای بازدید از مجتمع بزرگ آلومینیوم جنوب در شهرستان لامرد گفت: برای توسعه کشور به‌شدت نیازمند صنعت آلومینیوم هستیم. جهانگیری افزود: ظرفیت کشور در این زمینه محدود است و بخش زیادی از مواد اولیه آلومینیوم باید از خارج از کشور وارد شود.

وی ادامه داد: به دلیل این‌که آلومینیوم انرژی زیادی مصرف می‌کند تقریباً در اکثر کشورهای حاشیه خلیج فارس این صنعت پیشرفت کرده و ایران با این‌که در صنعت آلومینیوم سابقه بسیار طولانی دارد نیازمند کارهای جدی‌تر و بزرگ‌تری در این زمینه هستیم. جهانگیری یکی از طرح‌های مهم در حال اجرای صنعت آلومینیوم را مجتمع آلومینیوم جنوب شهرستان لامرد دانست و تصریح کرد: حجم سرمایه‌گذاری چند میلیارد دلار و چند هزار میلیارد تومان است.‌

معاون اول رئیس جمهوری اظهار کرد: از آنجا که بهره‌برداری از این پروژه قدری طولانی شده است، بازدید از این طرح را در این سفر در دستور کار قرار داده‌ایم تا در صورت وجود موانع و مشکلات برای رفع آن اقدام کنیم.وی ابراز امیدواری کرد که با رفع موانع پیش روی اجرای این پروژه، ظرف امسال یا سال آینده شاهد بهره‌برداری از این طرح باشیم. جهانگیری بازدید از ۲ طرح بزرگ پترو پیمان دانا و پالایشگاه سپهر پارسیان را از دیگر برنامه‌های سفر خود به استان فارس برشمرد و افزود: این پالایشگاه و پتروشیمی نیز که با حجم سرمایه‌گذاری چند هزار میلیارد تومانی در حال اجرا هستند، نقش تعیین‌کننده‌ای در توسعه کشور خواهند داشت.


طرح‌هایی که وزیر نیرو در مرودشت افتتاح کرد

کلنگی که وزیر نیرو به زمین زد نوید آب‌رسانی به ۲۹ روستای این شهرستان را می‌دهد تا کام تشنه روستاییان این شهرستان سیراب شود. «رضا اردکانیان» که پیش از معاون رئیس جمهوری در فارس سفر کرده بود، کلنگ آغاز به ‌کار طرح آب‌رسانی به ۲۹ روستای شرق مرودشت و فاز یک طرح آب‌رسانی به شهر رامجرد و ۱۷ روستای تابعه این شهرستان را به زمین زد.

«علی بوستانی» مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی فارس، در این مراسم گفت: به ‌دلیل خشکسالی‌های اخیر و وضعیت خاص منابع آبی در استان فارس برای رفع معضل و مشکلات آب شرب در روستاهای شهرستان مرودشت در صددیم با اجرای ۵۶ کیلومتر خط انتقال، ساخت و بهره‌برداری از هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب با آبدهی حدود ۸۱ لیتر بر ثانیه بتوانیم روستاییان در ۲۹ روستای شرق شهرستان مرودشت را از آب شرب و بهداشتی پایدار بهره‌مند کنیم. در این مراسم همچنین کلنگ فاز یک طرح آب‌رسانی به شهر رامجرد و ۱۷ روستای تابعه با جمعیت بیش از 8 هزار نفر توسط وزیر نیرو به زمین زده شد.

طرح آب‌رسانی روستایی مجموعه ماهور ممسنی 

همزمان با سفر وزیر نیرو به استان فارس، طرح آب‌رسانی روستایی مجموعه ماهور شهرستان ممسنی با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید. «بوستانی» مدیرعامل آبفای روستایی فارس، در این مراسم گفت: عملیات اجرایی این پروژه از سال ۹۵ با حفر چاه آهکی، برق‌رسانی به طول ۳۵۰ متر، خط انتقال به طول ۶ کیلومتر، تجهیز ایستگاه پمپاژ و ساخت مخزن بتونی دوباب به حجم ۶۰ متر مکعب آغاز شده است.وی گفت: با بهره‌برداری از این طرح ۶ روستا با جمعیتی بالغ بر 2۳۵۹ نفر تحت پوشش این پروژه قرار خواهند گرفت.شهرستان‌های مرودشت و ممسنی در فاصله ۴۰ کیلومتری و ۱۶۲ کیلومتری شمال و شمال غرب شیراز در استان فارس قرار دارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید