• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 19 تیر 1398
کد مطلب : 65041
+
-

وعده استاندار برای رفع کم‌آبی در بوشهر

این سو و آن سوی استان
وعده استاندار برای رفع کم‌آبی در بوشهر

استاندار بوشهر گفت: رفع مشکل آب آشامیدنی در استان یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های ما است و با تکمیل پروژه‌های آب، این مشکل تاریخی مردم استان بوشهر حل می‌شود. به گزارش مهر، «عبدالکریم گراوند» در همایش دهیاران و شهرداران استان بوشهر با گرامی‌داشت روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اظهار کرد: شهرداران و دهیاران نقش تأثیرگذاری در پیشرفت کشور دارند، چراکه توسعه و پیشرفت در کشوری وابسته به توسعه و پیشرفت شهرها و روستاها است.

وی با بیان این‌که توسعه و پیشرفت در شهرها با همکاری بین دولت، شورا و شهرداری‌ها محقق می‌شود افزود: امروز دیگر مدیریت سنتی برای توسعه در بخش روستاها پاسخگو نیست، بلکه باید به سبک مدرن تبدیل شود. استاندار بوشهر عنوان کرد: در روستاها نباید تنها به مسائل عمرانی توجه شود، بلکه در کنار آن باید با شناسایی ظرفیت‌های روستایی برای ایجاد اشتغال تلاش کرد، چراکه توسعه زیرساخت‌ها بدون اشتغال و ماندگاری افراد در روستاها بی‌فایده است.

گراوند در ادامه تصریح کرد: روستاهای استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیاری در حوزه کشاورزی و آبزی‌پروری دارند که باید این ظرفیت‌ها شناسایی و شکوفا شود. وی یکی از عمده مشکلات استان بوشهر را که جزو اولویت‌های مسئولین استان نیز هست، تأمین آب آشامیدنی عنوان کرد و گفت: راهکارهای خوبی برای معضل بی‌آبی در استان تدوین شده و علاوه بر ظرفیت‌های داخل استان از استان‌های معین نیز استفاده شده است.

استاندار بوشهر با اشاره به این‌که از شمال تا جنوب استان طرح‌های مختلف آب‌رسانی در حال اجرا است بیان کرد: با تکمیل پروژه‌های حوزه آب که در دست اجرا است، مشکل تاریخی مردم استان بوشهر در حوزه آب آشامیدنی رفع خواهد شد. گراوند از برگزاری جلسات مشکل آب هر دو هفته یک بار در استانداری بوشهر خبر داد و بیان کرد: در این جلسات روند اجرایی پروژه‌ها بررسی می‌شود و راهکارهای مشکلات موجود کارشناسی می‌شود. وی عنوان کرد: برای تسریع در اجرای پروژه فاضلاب شهر بوشهر در یک سال گذشته ۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این طرح تخصیص داده شده است.


اجرای 60 درصد از طرح‌های آب‌شیرین‌کن

مدیرعامل شرکت آبفای استان بوشهر گفت: تاکنون ۶۰ درصد از طرح‌های آب‌شیرین‌کن در استان اجرا شده است.  «عبدالحمید حمزه‌پور» در نشست با مدیرعامل کل دیوان محاسبات بوشهر اظهار کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان، یکی از مشکلات جدی استان تامین آب آشامیدنی است و باید رفع آب در اولویت قرار گیرد.وی با بیان این‌که برنامه‌های متنوعی در این حوزه تدوین شده و در حال انجام است افزود: یکی از طرح‌های خوبی که برای حل مشکل آب آشامیدنی در سال‌های اخیر اجرا شده راه‌اندازی واحد‌های آب‌شیرین‌کن است که در شهرستان‌های استان برنامه‌‌ریزی شده است. 

مدیرعامل شرکت آبفای استان بوشهر با اشاره به رشد قابل‌تخصیص اعتبارات استانی و ملی به طرح‌های آب و فاضلاب استان بوشهر تصریح کرد: در 2 ماه ابتدایی سال جاری، اعتبارات به طور ۱۰۰ درصد جذب شده است.حمزه‌پور با بیان این‌که تاکنون ۶۰ درصد از طرح‌های آب‌شیرین‌کن در استان اجرا شده است عنوان کرد: برای تسریع در اجرای پروژه‌های عمرانی نیازمند همکاری دیوان محاسبات هستیم. وی در خصوص پروژه‌های در دست اجرای شرکت آبفای استان بوشهر خاطرنشان کرد: از جمله پروژه‌های شرکت آبفای استان بوشهر می‌توان به احداث آب‌شیرین‌کن و حفر چاه جدید، نوسازی و توسعه شبکه‌های آب‌رسانی اشاره کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید